Křížem krážem naší školou……… - V pondělí po vánočních prázdninách čekalo děti ve školní druţině veliké překvapení. Při nadělování dárků se Jeţíšek rozhodl, ţe se zastaví také u nás. Děti dostaly společenské, logické i poznávací hry. Avšak dívky měly největší radost z nové kuchyňky s nádobím a domečku pro panenky. Chlapci se nejvíce radovali z nákladního auta a společenské hry „Ţralok“. Všichni si rozbalování dárečků náramně uţili a ihned si některé hry zahráli. Vychovatelka ŠD Gabriela Nogová - V pátek 9. ledna se tělocvična naší školy na dvě hodiny změnila v nahrávací studio. Přijeli k nám hudebníci Michaela Dlouhá se svým producentem z firmy Atomic.s Records Liberec. Ta pro nás složila píseň – školní hymnu, která vypovídá o činnosti, kroužcích a životě naší školy. Během dvou hodin se nám podařilo píseň po jednotlivých verších nazpívat. Podíleli se na tom všichni žáci od nejmenších prvňáčků až po nejstarší deváťáky. Také jsme si mohli vyzkoušet různé hudební efekty. Na závěr tvůrci naší hymny požádali členy pěveckého sboru Zvonek o spolupráci při dokončení nahrávky. Celá hymna bude sloužit při reprezentaci školy, při soutěžích a veřejných vystoupeních. Veřejnost si hymnu bude moci poslechnout na našich webových stránkách a určitě při slavnostním zakončení školního roku. Akce byla velmi vydařená a na naši hymnu se velmi těšíme.

Jul 09, 2020

dariahiddleston
Page 1: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

Křížem krážem naší školou………

Vychovatelka ŠD Gabriela Nogová

Page 2: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

V tuto chvíli je školní hymna na světě a v nejbližších dnech budete mít možnost si ji poslechnout ve školním rozhlase a na nejbližších školních akcích!!!!

- Ve dnech 11.1. – 17.1. 2015 se konal lyžařský výcvik žáků 7. a 8. třídy v Peci pod Sněžkou v penzionu Bivoj. Po příjezdu nám nahoru k penzionu kufry musela vyvézt rolba, protože bylo velké náledí a napadlo hodně sněhu. Hned druhý den jsme vyzkoušeli naše schopnosti na lyžích, kde nás učitelé rozdělovali do tří skupin. Po dobrém obědě vyrazily všechny skupiny na sjezdovku, kde cestou, Jiří Zádka, naboural do ledové hromady sněhu a povedlo se mu zlomit lyži. Třetí den jsme s paní učitelkou Hotovou vyzkoušeli naší zdatnost na běžeckých lyžích. Paní učitelka si pro nás připravila krátký okruh pod chatou. Ve středu byl odpočinkový den, odpoledne jsme měli volno. Někteří své volno trávili na bobové dráze. Ve čtvrtek ráno hned po snídani vyrazili ti nejzdatnější lyžaři na sjezdovku Javor. Ostatní byli na malé sjezdovce za chatou. Po obědě jsme vyrazili na 8 km túru na běžeckých lyžích, která byla velmi náročná, už vystoupení z lanovky nám dělalo velké potíže. Večer proběhla stezka odvahy, která se jevila jako velmi strašidelná a proto si někteří vzali mobily nebo baterky. Třeba například Terka Dufková, která si na stezku vzala svůj mobilní telefon, v okamžiku vybafnutí strašidla ho vytratila z kapsy. V pátek po snídani jsme vyrazili na sjezdovku, kde se konal závod ve slalomu. Odpoledne jsme závodili na běžkách. Večer se vyhlašovaly výsledky závodů a konaly se legrační turnaje, např. osahávání, ochutnávání, oblékání, páka, kuželky. Turnaje se nám moc líbily, stejně jako celý lyžařský výcvik.

Moc děkujeme všem pedagogům a ostatním dospělým za trpělivost a ochotu

s námi strávit celý týden. Veronika Křížová, Tereza Zikmundová a Tereza Dufková 7. třída

Page 3: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu
Page 4: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

O městě Pec pod Sněžkou

Pec pod Sněžkou je nejen malebným horským městečkem v údolí řeky Úpy, ale také

významným turistickým a sportovním střediskem. Díky lokalizaci v srdci Krkonošského

národního parku je městečko ideálním místem pro kombinací zážitků a relaxace

Pro vyznavače aktivní dovolené nabízí Pec pestrou škálu možností, kterým v zimní sezoně

dominuje jeden z největších lyžařských areálů v ČR s 11 sjezdovkami, v letní sezoně pak

horská turistika. Hlavními atrakcemi jsou bezesporu výhledy – ať už z vrcholu Sněžky či

rozhledny na Hnědém vrcholu, kam mají návštěvníci možnost vyjet sedačkovými lanovkami,

nebo z hřebenů našich nejkrásnějších hor při putováním panenskou přírodou.

redakce

od redakce ještě jeden příspěvek…..

Asi bych měla říct, že jsme odjeli 11.1.2015 takže tedy v sobotu. Všichni jsme se sešli před školu asi ve

12:30. Tam jsme chvíli počkali a než jsme se všichni nadáli, ve 13:00 už jsme seděli v autobuse a

vyrazili jsme. Do Pece pod Sněžkou jsme dorazili okolo 16:00 a vzhledem k tomu, že se stmívalo, ten

den se nic už moc nedělalo. Jen jsme si vzali naše zavazadla, ubytovali se na pokoje a potom šli na

večeři. Já byla na pokoji s Naďou, Jesikou, Mončou, Péťou Poštolkovou a Renčou. Musím říct, že jsme

si to tam dost užily. S holkami jsme se neustále smály a pořád jsme taky něco žraly.

Pokud jde o výcvik, tak my starší jsme naštěstí už nemuseli mít běžky, takže jsme byli jenom na lyžích

a ty já mám ráda, takže to mi rozhodně nevadilo :D Vzhledem k tomu, že napadlo rozhodně víc sněhu

než minulý rok, tak jsme byli i na jiných sjezdovkách než na té malé vedle Javoru, takže jsme mohli

dělat více blbin a různých soutěží. Jezdili jsme za ruce bez hůlek, což jednou dopadlo málem dost

tragicky, naštěstí však nikdo neumřel :D Holt jsem to trochu neubrzdila a málem srazila Monču, no :D

Jídlo tam měli hodně dobré a postele byly taky pohodlné, takže já si myslím, že si nemám na co

stěžovat :D

Ráda bych jela i příští rok, ale to nevím, jestli bude dost míst, takže si holt musím počkat až na

prosinec, než se dozvím, jestli vůbec budu moct mít šanci se na lyžák zase dostat :DD

Rozhodně se mi tam líbilo a dávám pět hvězdiček z pěti! :DD

Johny

Page 5: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

Otázky pro 7. třídu

5) Byli fajn

6) Na té větší

7) Hodně dobře 8) Asi dobře

Page 6: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

Karolína:

1) Úplně boží

2) Sníh

3) Lyžování

4) Alespoň nějaký sníh a hory…

5) Dobrý…. Až na zmrzlé kousky

6) Smrk- Javor

7) Suprově nejlepší jízda

8) Asi dobře

Page 7: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

Terka D:

5) Sjezdovky byly málo prudké, ale jinak fajn

6) Na Javoru

7) Vařili dobře.

8) Lyžování mi šlo. Myslím si.

Kuba:

6) Vlek u Horizontu

7) Vynikající

8) Moc nééé

a několik otázek pro p.uč. Vondrákovou…..

1) Jaký jste měla pocit, když jste si stoupla na lyže?

2) Jaké pro vás byly hory se 7. třídou?

3) Jak jste se cítila, když jste se vracela domů?

4) Jaký vliv měly na vás děti ze 7. třídy?

1) Poprvé na lyží jsem stála asi v 5 letech, jenomže mně to nešlo a myslela

jsem , že se to nikdy nenaučím Teď lyžování miluju!!!!!!

2) Výborné, byla sranda a byli hodní.

3) Nechtělo se mi domů, ještě bych tam klidně týden vydržela.

4) Nezapomenutelný! Je to přece jenom „moje‘‘ třída, a tak jsme se alespoň

sblížili.

Page 8: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

- 19.01.2015 – si naši ţáci 9. třídy hráli! Tedy konkrétně kluci. Celá práce se

nesla v duchu citátu….Máš-li stavebnici Merkur, šroubky a matičky – jsi pohlcen celičký

….. Všem se práce líbila a myslíme, ţe se podařilo vytvořit několik zajímavých modelů.

Page 9: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

- 29. 1. 2015 se rozdávalo ve škole vysvědčení. Pro někoho jiţ několikáté, ovšem pro naše

prvňáčky to bylo úplně první v jejich ţivotě. Jistě všichni očekávali, jaké známky se na něm

objeví. A to ještě nevěděli, kdo bude této slavnostní chvíli přítomen. Do třídy dorazila paní

ředitelka spolu se šášou a jeho dvěma pomocníky, kteří dětem předali k vysvědčení malé

dárečky. Paní třídní učitelka spolu s ředitelkou školy ţáčky pochválila za jejich půlroční snaţení

ve škole, popřála jim spoustu dalších hezkých záţitků ve škole a příjemné strávení pololetních

prázdnin.

Page 10: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

Napsali jste pro Filipa……………………….tentokrát slohové práce na téma Co vidím z okna

Jedná se o práce žáků 9. třídy. Někteří se díky této práci dostali do okresního kola olympiády

z českého jazyka. Gratulujeme!!!

Pohled z okna

Musím tu uklidit, zítra přijde důležitá návštěva. Tato slova podobná se neustále rozléhala

domkem na okraji malého města. Opakoval je nervózní chlapec bydlící zde pouze se svou

nemocnou babičkou. Slunce už skoro zapadalo, když uklízel v kuchyni a pohlédl z okna.

Nebe a mraky hýřily variací odstínů červené s nádechem purpuru. Slunce , které se

které se zdálo jasnější a vřelejší než obvykle, se už téměř schovalo za vrcholky hor, na

nichž se jako vílí prášek třpytil sníh.

U úpatí hor se postupně rozsvěcela světla a pouliční lampy jiných měst a vesnic. Vypadalo

to, jako kdyby se postupně probouzely k životu desítky, možná i stovky světlušek. Tento

výjev byl tak nádherný a uklidňující, že by se Ben, tak znělo chlapcovo jméno, na něj

vydržel dívat hodiny. Jenže, jak slunce zapadalo, večerní krajina ztrácela své magické

vzezření a Ben začínal opět cítit nervozitu ze zítřejší návštěvy .

Adéla Petrusová

Rozhlehlé ulice pařížské, léto roku 1945. Postranními uličkami v centru města

bylo slyšet spousta zvuků. Krásná hudba se nesla stejně rychle jako omamná vůně

vína, pečiva, lásky a především nádherných parfémů. Bohužel hudbu, ale ani

nádherné vůně náš pozorovatel necítil ani neslyšel. Jak by taky mohl.

Z hotelového pokoje na rohu ulice toho moc slyšet ani cítit nebylo. Jediné, co

skromný pokoj mohl nabídnout, byl skvostný výhled na nejhezčí město Francie.

I přes veškerá očekávání náš pozorovatel nebyl nic víc než jen zapomenuté

brýle na okně, ale i přes to mohly vidět měsíční jas dopadající na dech-beroucí

město. Z okna byly vidět petrolejové lampy, malé domky i voňavé zahrady, ale

pozorovatel se díval na něco docela jiného, něco tak zvláštního, ošklivého,

velkolepého a nepopsatelného zároveň. Jeho pohled se upoutal na kovovou věž

tyčící se nad domky. Svit měsíce z věže dělal magické a tajemné místo. Ani řeka,

v níž se odrážely ty nejjasnější hvězdy, se věži nemohla rovnat. Další krásy,

kterými se mohli kochat, byl sad růží nebo nádherné restaurace a bary plné

hudby, tance a smíchu. Také lidé kochající se večerem byli snadným terčem pro

Page 11: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

pozorování.

Zdálo se, že z lidí sršela radost a oslavy byly v plném proudu. Ale i ten

nejsilnější smích, nadšení a radost neschovaly otřesené tváře. Nedávno skončila

válka a většina lidí nemá chuť oslavovat. Byla to ta nejstrašnější válka v dějinách

lidstva, na kterou nelze zapomenout a ani by se nemělo, ale krásné Paříži jakoby

na kouzlu ani trošku neubrala.

Macková Anna

Zatím jsem za celých svých patnáct let života nepřemýšlela nad tím, co že se

to vlastně skrývá za tou skleněnou deskou, která tkví ve zdi skoro každého

pokoje tohoto domu. Rozhodla jsem se, že ho již po mnoha zkušenostech otevřu

znovu a podívám se důkladněji.

Zvedla jsem se ze židle a přišla k oknu, otočila jsem kličkou a otevřela ho.

Omámil mě závan čerstvého zimního vzduchu. Na rozdíl od vzduchu z vydýchané

místnosti s nádechem kouře z oblečení mé matky, to byla příjemná změna. Rychlý

příval slunečního svitu mě na chvíli oslepil. Konečně jsem se rozkoukala. Přede

mnou se tyčil už celkem starý strom, bylo to první, čeho jsem si všimla, nedal se

přehlédnout. Jediné, co mu scházelo k dokonalosti, byla jarní poupata listí.

Před ním byla zasněžená hromada kamení, úplně mi zkazila úhel pohledu na celý

dvůr. Když jsem odtrhla pozornost od toho nádherného stromu, zadívala jsem se

dál. Nalevo asi 20 metrů od okna směrem na jihozápad byl maličký dětský

domeček na různé hraní si na rodinu. Měl zelenou barvu. Prostý a typický, však

pro dětské oči plné zvědavosti to byl spíše zámek než neobyčejně-obyčejný

domeček na hraní. A abych nezapomněla, byla tu také stará dřevěná stodola.

Myslela bych, že se v ní skrývá zahradnické náčiní, ale naopak, byla využita jako

trojitá garáž. Vedla z ní vyježděná cestička od kol aut. Sem tam se dala

zahlédnout i lidská či psí stopa.

Vlastně se asi začnu dívat z okna častěji, především už jen kvůli vzduchu.

Nechala jsem větrat.

Valentina Kučerová

Page 12: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

Tři králové

Tento článek pojednává o „mudrcích“ z biblického příběhu o narození Ježíše.

Další významy jsou uvedeny v článku Tři králové (rozcestník).

Mudrci z Východu, tradičně označovaní jako Tři králové, jsou postavy z

Matoušova evangelia, které navštívily Ježíše krátce po jeho narození v Betlémě a

přinesly mu dary, zlato, kadidlo a myrhu. Upřesnění, že byli tři, že to byli králové

a jejich jména, nejčastěji Kašpar, Melichar a Baltazar, přinesla až pozdější

tradice, v Novém zákoně se tyto údaje nevyskytují.

V západní liturgické tradici je svátek Tří králů ztotožněn se slavností Zjevení

Páně a církev jej na Západě i Východě slaví 6. ledna. Tento svátek je svou

podstatou totožný se slavností Narození Páně, je dvanáctým dnem Vánoc a

fakticky jím Vánoce vrcholí a končí. Svátek Tří králů upomíná na okamžik, kdy se

Kristus zjevuje nejen izraelskému národu, ale všem; dává se rozpoznat jako král

všech, které zastupují mudrcové z daleka.

Matoušovo evangelium

Když se narodil Ježíš v judském Betlémě za dnů krále Heroda, hle, mudrci od

východu se objevili v Jeruzalémě a ptali se: 2 „Kde je ten právě narozený král

Židů? Viděli jsme na východě jeho hvězdu a přišli jsme se mu poklonit.

V evangeliu podle Matouše se dále vypráví, jak se jich král Herodes vyptával na

hvězdu a poslal je do Betléma, aby mu pak oznámili, kde se dítě nachází. Hvězda

jim pak ukazovala cestu až k domu, kde byl Ježíš s Marií, poklonili se mu a předali

dary. Mudrci pak na pokyn ve snu odcestovali a místo Herodovi neoznámili.

Herodes se rozlítil a protože se obával svého postavení po narození Mesiáše-

krále židů, nechal usmrtit všechny chlapce do věku dvou let. Josef však předtím

na pokyn ve snu vzal Ježíše a Marii a utekli do Egypta.

Hanča a Simča

Page 13: Křížem krážem naší školou……… · 2016-06-08 · Johny . Otázky pro 7. třídu ... Kuba: 1) Vyčerpávající 2) Vlek 3) ěžky 4) Lepší cesty 5) Velký 6) Vlek u Horizontu

Můžete si vybarvit, směle do toho!!!!