Kumulus Reclame En Internet Marketing

Post on 26-May-2015

540 Views

Category:

Documents

3 Downloads

Preview:

Click to see full reader

DESCRIPTION

Workshop 14 januari 2010

Transcript

Kumulus

Marketing communicatie dag 14 januari 2010

Indeling

09

10

11

12

13

Terugblik

Wat is reclame

Wat is Kumulus identiteit en wat willen we voor imago

Feedback

14

Opstellen van communicatieplan

TerugkijkenHebben de discussies over Kumulus marketing onderwerpen iets in je denken en handelen veranderd en zo ja, kun je daar een of een paar voorbeelden van geven.

Reclame =

communicatie (boodschap) van de adverteerder (aanbieder) met de bedoeling de voorkeur van de consument voor zijn product te beïnvloeden en hiermee zijn afzet te vergroten.

Media

MediaMedia (meervoud van (meervoud van medium)medium) zijn dragers van informatie. zijn dragers van informatie. Een medium is onder meer een hulpmiddel voor Een medium is onder meer een hulpmiddel voor communicatie met velen, en daarom een middel voor communicatie met velen, en daarom een middel voor massacommunicatie.massacommunicatie.

Mediaplanning =

Planmatige keuze van mediatypen, media selectie en inschakelingvariabelen met als doel een efficiënt bereik van de doelgroep te bewerkstellingen.

Mediumtype =Groep van gelijksoortige media, niet identiek, maar met grote overeenkomsten hoe ze zintuiglijk worden waargenomen zodat ze in beginsel dezelfde reclame uiting kunnen dragen.

Mediaselectie =

De keuze van media op basis van communicatiefvermogen, dekking en beschikbaarheid.

Mediaselectie =Mediaselectie =

Inschakelings variabeken =Inschakelings variabeken =

Formaat, kleur, plaats, frequentieFormaat, kleur, plaats, frequentie

Bereik =Bereik =

Percentage geconfronteerde personen Percentage geconfronteerde personen uit de doelgroepuit de doelgroep

Dekking =

Percentage van de doelgroep dat door media wordt Percentage van de doelgroep dat door media wordt bereiktbereikt

Contact frequentie =Contact frequentie =

Aantal maal dat een persoon uit de doelgroep Aantal maal dat een persoon uit de doelgroep bedoeld met een advertentie in contact komt.bedoeld met een advertentie in contact komt.

Profielschets van een karakteristieke Kumulus gebruiker:

Onze klant is een vrouw van rond de veertig jaar, is netjes casual gekleed en kijkt ’s avonds naar de betere praatprogramma’s op televisie. Ze gaat soms uit naar eetcafés en kiest dan uit een wereldkeuken menu. Zomers gaat ze met de auto op vakantie naar soms Frankrijk, een andere keer Italië, maar is toch ook zuinig op ons milieu en kan daar en over andere politieke onderwerpen meepraten met een licht links afbuigende mening.

Kennisdoelstellingen

• Naamsbekendheid van een merk of organisatie

• De kennis over een merk of organisatie

Houdingsdoelstellingen

• Het imago van een merk of organisatie.• De betrokkenheid bij het merk, product of

dienst.

Gedragsdoelstellingen

• De aankoopintyentie ten opzichte van merk of product.

• De intentie om informatie aan te vragen.

Communicatiedoelstellingen

• Een communicatiedoelstelling is als volgt gedefinieerd:

• De doelgroep moet binnen een bepaalde periode iets weten, vinden of doen.

Communicatiedoelstelling

• Wie: welke doelgroep de organisatie wil bereiken.

• Wat: welk effect wil je bereiken in weten, vinden, doen.

• Wanneer: binnen welke tijd wil je die doelstelling realiseren.

No, you were not downloaded; you were born!!

20

Broadband connection per country

22

Denmark

Holland

S-Korea

Finland

UK

Germany

Canada

France

USA

Japan

Lang leve de (r)evolutie!

(Dutch) media consumptionmeasured in minutes per week

10-11Y 12-14Y 15-19Y 20-24Y 25-29Y

Newspapers 2% 3% 3% 3% 2%Magazines 4% 3% 4% 3% 3%

Games 25% 19% 12% 8% 8%Cellphone 4% 8% 11% 10% 9%

Radio 8% 9% 12% 18% 23%Internet 21% 27% 33% 31% 26%

Television 36% 30% 25% 27% 29%

24

Source Qrius “Jongeren 2009”

(Dutch) media consumptionmeasured in minutes per week

25

TOP 5 websites

% of 11-29Y that uses these sites every day

27

10-11Y 12-14Y 15-19Y 20-24Y 25-29Y1 Hyves 41 MSN 57 MSN 65 Google 71 Google 69

2 MSN 29 Hyves 55 Hyves 65 Hyves 58 Hyves 50

3 Google 27 Google 46 Google 64 MSN 54 MSN 46

4 YouTube 21 YouTube 40 YouTube 42 YouTube 33 NU.nl 27

5 Spele 15 Spele 11 Wikipedia 19 NU.nl 27 Marktplaats 26

Search Engine Marketing is a combination of natural and paid search engine optimazation of listings (=SEO)

28

29

Paid

Paid

Natural

Search Engine Optimazation

• Organic or natural search results on the left site.

30

)

31

The split

32

33

Meta tags report for: http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps/portal

meta tag length value

Title: 26 Noordhoff Uitgevers - HomeDescription: 219 Noordhoff Uitgevers is dé uitgever van leermiddelen voor het onderwijs, van

basisschool tot universiteit, voor de lerende werknemer en voor thuis. Noordhoff Uitgevers maakt een leven lang leren aantrekkelijk en lonend.

Keywords: 1058 Noordhoff Uitgevers, Noordhoff, wolters, docent, leerkracht, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, talen, exacte vakken, wiskunde, mens en maatschappij, beroepsonderwijs, volwasseneneducatie, memij, school, vak, hoger onderwijs, wetenschappelijk onderwijs, bedrijfsopleidingen, Atlas, Atlassen, Grote Bosatlas, Bosatlas, Grote Bos@tlas, Junior Bosatlas, Wereld Bosatlas, schoolatlas, Topografie, studeren, onderwijzen, leren, leerstof, uitgever, uitgeven, uitgeverij, leermiddelen, onderwijs, basisschool, universiteit, lerende werknemer, methoden, lezen, handboeken, e-learning, onderwijsmethode, onderwijsmethoden, onderwijspraktijk, praktijkgericht, lesmateriaal, ICT, ict, onderwijs, Mixed Media Methoden, lesmethoden, Lijsters, bve, Ot en Sien, leesplankje, Aap Noot Mies, leerplicht, schoolplaten, schoolplaat, Schoolflora, educatie, educatief, educatieve, educatieve uitgeverij, lesmateriaal, onderwijsveld, onderwijswereld, professionals, leermiddelen, leermaterialen, educatieve software, methode, voortgezet, basisvorming, tweedefase, vmbo, mbo

34

Performance Marketing

Performance marketing can best be described as a way for a publisher to receive payment for referring visitors to an online business. You pay on results not on reach.

36

Example

Advertise with GoogleWant fast results?

Create your ad campaign today!www.adwords.google.com

37

There are several elements that make up each ad: • Headline: The first line of your ad acts as a link to your website. The best

headlines relate directly to the keywords being searched, so try to include one of your keywords in your headline.

Lines of text: Use these two lines to describe the product or service you're advertising. Since your ad space is limited, try to convey the key details and benefits of your product or service.

Display URL: The last line (the text in green) is used to show the URL of the website you're promoting. The point of the display URL is to give users a clear idea of what website they'll be taken to when they click on the ad.

Destination URL: You'll also set a destination URL which will not be visible in your ad. The destination URL (also called a landing page) is the exact page within your website which you want to send users directly to from your ad. Choose the page of your website that is most relevant to the product or service described in your ad.

38

Advertiser Max.bid (CPC) CTR % Position Advertising position

CPC

B(1) €0,70 5% (0,7x5)=3,5 1 (3,01/5)=€0,60

A(2) €1,00 3% (1,0x3)=3,0 2 (0,50/3)=€0,17

C(3) €0,50 1% (0,5x1)=0,5 3 (0,11/1)=€0,11

D(4) €0,10 1% (0,1x1)=0,1 4 Min cpc=€0,01

Adwords Real costs per click

What does it cost?

40

Affiliate Marketing

Affiliate Marketing:Is a form of performance based marketing where a merchant gets a commission (€ or %) paid by an affiliate for forwarding potential customers

Affiliate marketing:the process

44

Do the Math:

45

Example

# Affiliates 20

Views per affiliate 15.000

Total # views 300.000

Click-through rate 0,3%

Clicks 900

Conversion rate 2%

# sales 18

CCCCC

• CPM Cost Per Mille (1,000 impressions)• CPC Cost Per Click• CTR Click Through Rate (= Clicks/Impressions)• CPA Cost Per Action• CPL Cost Per Lead

Email Marketing

47

SPAM

48

Social media

• Social media is media designed to be spread through social interaction, created using highly accessible and scalable publishing techniques.

• Social media uses Internet and web-based technologies to transform broadcast media monologues (one to many) into social media dialogues (many to many).

• Businesses also refer to social media as user-generated content (UGC) or consumer-generated media (CGM).

• Social media utilization is believed to be a driving factor in the idea that the current period in time will be defined as the Attention Age.

49

Examples of Social MediaCommunication

• Blogs: Blogger, LiveJournal, Open Diary, TypePad, WordPress, Vox, ExpressionEngine, Xanga

• Micro-blogging / Presence applications: fmylife, Jaiku, Plurk, Twitter, Tumblr, Posterous, Yammer

• Social networking: Bebo, BigTent, Elgg, Facebook, Geni.com, GovLoop, Hi5, LinkedIn, MySpace, Ning, Orkut, Skyrock,

• Social network aggregation: NutshellMail, FriendFeed

• Events: Upcoming, Eventful, Meetup.com

Collaboration:• Wikis: Wikipedia, PBwiki, wetpaint• Social bookmarking (or social tagging)[6]:

Delicious, StumbleUpon, Google Reader, CiteULike

• Social news: Digg, Mixx, Reddit, NowPublic• Opinion sites: epinions, Yelp

Multimedia:• Photo sharing: Flickr, Zooomr, Photobucket,

SmugMug, Picasa• Video sharing: YouTube, Viddler, Vimeo,

sevenload• Livecasting: Ustream.tv, Justin.tv, Stickam,

Skype• Audio and Music Sharing: imeem, The Hype

Machine, Last.fm, ccMixter, ShareTheMusic

Reviews and Opinions:• Product Reviews: epinions.com, MouthShut.com• Business Reviews: Customer Lobby, yelp.com• Community Q&A: Yahoo! Answers, WikiAnswers,

Askville, Google Answers

Entertainment:• Virtual worlds: Second Life, The Sims Online, Forterra• Game sharing: Miniclip, Kongregate

50

Brands are Going Where Consumers Play

Blogs

52

Twitter53

Viral

54

top related