Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal af sted. Lidt underlig fornemmelse. Ugen optil blev campingvognen så småt gjort klar, de sidste ting blev pakket om lørdagen. Lex blev afleveret til hans ophold i ”hundefængslet” stakkels kræ, han ville helt sikkert hellere havde været med til Skotland i stedet for. Det var en tur os 2 ”gamle” skulle først tage af sted med vores bil og campingvogn. Efterfølgende skulle Martin og Thomas flyve til Manchester, leje en bil og kører op til os i Skotland, hvor vi skulle være samlet resten af turen. Den lejede bil ville vi så bruge når vi skulle på fælles udflugter. Nå men af sted går det søndag ved ca. kl. 13,30 mod færgen i Esbjerg. Kommet alt for tidligt der ned. Holder i kø og venter på at kan checke ind. Vejret er fint så det hjælper på det. Endelig langt om længe får vi lov til at køre ombord. Ind på dæk 4, sammen med andre camping vogntog samt div. Truckere. Fint nok. Søger op i skibet og får fundet vores kahyt. Tid til en lille drink. (Whisky) Finder soldækket og nyder synet afsejling fra Esbjerg, udsigten til Fanø samt det sidste glimt af Danmark. Snart er vi ude på åbent hav. Vejret viser sig fra den smukkeste side og havet lige så, ikke så meget som en bølge mærkede vi på vejen over til England. Vi havde ikke bestilt aftensmad hjemme fra. Fandt et cafeteria om bord, købte 2 gange dagens ret. Stegt kylling med sovs, kartofler og grøntsager. Ikke noget at skrive hjem om. Så dette lade vi så være med. En tur i shoppen blev der også tid til. De annoncerede med store besparelser. Besparelser i forhold til hvad? Hold da op sikke nogle priser.

Aug 06, 2020

dariahiddleston
Page 1: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Turen til Skotland. 2010.

Søndag den 4/7-10.

Page 2: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Det eneste vi købte var en stang chokolade samt en adapter til de engelske strømstik. Efter en Irsk kaffe senere på aftenen gik vi til køjs. Friske og udhvilede stod vi op næste dag. Morgenmad havde vi bestilt hjemmefra. Sikket et morgenkomplet med alt hvad maven kan begære. Mandag den 6/7-10 Godt mætte, så havde vi ikke andet at lave end at vente på vi kom i havn i Harwich,kl. 13 dansk tid. Uret skulle nu sættet en time baglæns til kl. 12.00 engelsk tid. Hurtigt check igennem tolden og så ud på det engelske vejnet. Direkte mod Hadley Wood for at besøge Nicki, Erik og deres søde små piger. Turen der til gik fint. GPS´en var kodet ind, virkede fint. Bort set fra en enkelt gang vi kom til en stor rundkørsel hvor den rendte tør for strøm. Heldigvis var der en tankstation vi smuttede ind og fik gang i skidtet igen. Fik også tanket op og derefter videre. Ca. 2 timers kørsel var vi fremme. Kørt i alt 295 kilometer. Vi fik en varm velkomst. Campingvognen blev bugseret op i deres opkørsel og klodset op.

Nicki skulle hente pigerne fra skole og vi fulgte med og mødte dem der. Til aften lavede Erik dejlig Mixgrill.

Page 3: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Deres 2 piger er bare søde og fuld af krudt. Herligt at se. Vores 2. dag hos dem havde Erik taget fri fra arbejde og Nicki arbejdede hjemme den dag. Så vi fik talt meget den dag. Erik tog os med på en gåtur i gennem Hadley Wood. Virkelig en meget pæn bydel som hører ind under London. Ca. 16 kilometer ind til centrum men under ½ kilometer så er man ude på landet. Om eftermiddagen kørte Ellen og jeg til Barnet for at shoppe lidt. Vi troede at Barnet var lidt større landsby, men sikke et mylder af biler og trafikkaos. Men gik nu godt nok. Aften fik vi en dejlig lakseret og Chececake. Ved 23. tiden gik vi til køjs. Næste dag skal videre til: York. Onsdag den 7/7-10

Page 4: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Turen her op gik fint. I stedet for at tage M1 valgte vi tage A1(M). Her med undgik vi at starte med lang tur på M25, den store motorvejsring der går omkring London. Trafikken på A1 OK. Med en enkelt trække ben pause ankom efter 4 timers kørsel. Vi kunne i første omgang ikke finde campingpladsen Bechwood Grange. Holdt ind på en parkeringsplads og spurgte om vej. Fandt pladsen og fik checket ind. http://www.ukcampsite.co.uk/sites/reviews.asp?revid=3030 Efter vi har kommet på plads, skulle der handles ind. Dette skete hos Monk Cross center så ligger et par kilometer fra campingpladsen. http://www.monkscrossshopping.co.uk/ Hos ASDA fik vi kørt det vi manglede. Retur til campingpladsen. Frem med grillen. Vi har godt sultne. Torsdag den 8/7-10. Turen i dag er York historiske gamle bydel. Først med bil til den nærmeste Park And Ride (genial system). Fandt en plads til bilen. Bussen ankom sammen med os. Ca. 10 minutter efter stod vi midt inde i York by. En særdeles charmerende gammel by. Som stadig dyrker at vores forfædre – vikingerne – som besøgte byen for mange år siden. Det gik nok ikke så fredelig for sig som nu hvor vi er på besøg.

Efterhånden godt trætte i bentøjet, fandt vi Pub og fik os velfortjent pint.

Page 5: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Det gav kræfter til en times tid mere. Bussen tilbage til Park and Ride igen. Smut ind til ASDA og købe ind til aftensmad. Menuen blev grillstegt kyllingefillet, spanske ovnkartofler. Det smagte nu ikke så ringe endda. Fredag den 9/7-10. Tog ud og så et Lavendel Gartneri. http://www.woldswaylavender.co.uk/ Lidt kedeligt.

Tog tilbage til campingpladsen og slappede af. Lørdag den 10/7-10. SKOTLAND:

Efter endt morgenmad, nedtagning af skidtet. Så skulle vi videre nordpå. Kørte ca. kl. 9,45. Fint vejr, Solskin inden vind. Af sted gik det ud på A1(m).

Page 6: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Efterhånden som vi kom til Skotske grænse, blev vejret mere ustadig, startende med lidt regn og blæst. Værre blev da vi ankom til Edinburgh. Tæt tåge som over til kraftigt regn. Velkommen til Skotland. Det er jo ikke noget at gøre ved det, andet at finde Morton Hall Camping. Det gik nu let nok. http://www.meadowhead.co.uk/MortonhallHome.aspx Kørt 1639 kilometer. Fik anvist vores plads. Kontakt til drengene få at hører hvor langt de var. De manglede ca. 60 kilometers kørsel. Vi gik i gang at koble fra. Ville sætte campingvognen på plads ved hjælp af Moveren. Den var åbenbart blevet sur. Den strejkede, hvem ved om det var i protest over vejret. Et par flinke medcampister tilbyd deres hjælp og med håndkraft fik vi skidtet skubbet på plads. Umiddelbart efter ankom Martin og Thomas. De havde haft en fin tur fra Manchester og havde ingen problemer med at finde vej. Ved fælleshjælp fik rejst forteltet og fik alting på plads. Undtaget vejret. Det regnede og blæste en halv pelikan. Hvis man ikke vidste bedre skulle man tro det var efterår.

Godt trætte og godt sultne blev vi. Et par moppedrenge af nogle bøffer blev smidt på grillen. Ellers bare slappe af og snakke til det blev sengetid. Søndag den 11/7-10. Da alle div. morgen ritualer var overstået, kørte vi til Sterling. Op at se lidt på Sterling Castle samt en gå tur i byen.

Herefter ud for at beundre Wallace Monument.

Page 7: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Videre til byen Doune for se Doune castle. http://www.undiscoveredscotland.co.uk/doune/dounecastle/

Monty Python lavede deres film” The holy Grail”. http://www.film-nyt.dk/anmeldelser/film/2346-monty-python-almost-the-truth- Da vi var der blev afholdt bryllup, så vi kom til globryllup. Meget sjovt at se. Mange af de mandlige gæster bar Kilt.

Tid for at vende tilbage til campingpladsen. Vejret denne dag: stærkt blæsevejr. Men ellers sol. Alt i alt OK. Mandag den 12/7-10.

Page 8: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Stod op til næsten skyfri, lækker sol og vindstille. Dagens program: Med bybussen ind til Edingburg city center. Der er direkte busforbindelse lidt udenfor campingpladsen og ind til bycentrum og videre ud til havneterminalen. Vi valgte at tage med der ud. Dette for at se den Royale Yacht Brittania. http://www.royalyachtbritannia.co.uk/ Selve området der ude bar præg af at man havde ryddet området for gammel skod byggeri og erstattet med nyt skod byggeri. Nå men båden fik vi da at se. Derefter med bus retur ind til byen. Stod af ved det Skotske parlament og det kongelige slot. Det viste sig at dronningen var på besøg i byen. Gik den obligatoriske ”Royal mile” op til Edinburgh Castle. Halvvejs der op, ind på en pub og trække ben og få skyllet støvet væk fra ganen. Div. Turistbutikken fik også et besøg. Købte lidt. Efter meget vandring tog bussen tilbage til campingpladsen igen. Den 13/7-10. Igen ind til Edingburg med bussen. Vandrede op af det højeste punkt i Edinburgh. ”Athur’s seat”. Meget hårdt at nå der op. Men hold da sikken en udsigt. Bare flot. http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur%27s_Seat,_Edinburgh

Vejret var perfekt, højt solskin og næsten ingen vind. Turen ned igen var også slem. Vi ville finde den ældste pub i Edingburg som ligger i en bydel der hedder Duddingston. Pubben som hedder Sheed Heid Inn stammer fra det 14. århundrede. http://www.sheepheid.co.uk/ Først gik vi forkert men langt om længe fandt vi pubben. Fik os et par gode Pints øl.

Page 9: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Den 14/7-10. Rejsedag, videre til Inverness. http://www.inverness-scotland.com/ Vågnede op til et forfærdeligt regnvejr. Skidtet blev pakket ned drivende vådt. Af sted i regnvejr. Flot tur, men vådt. Fandt den campingplads vi havde udsøgt os. Men desværre kunne de kun have os i 2 dage. Valgte derfor at finde en anden plads som ligger ud til fjorden indtil Inverness. Bunchrew Caravan Park Det var holdt op med at regne, så vi hurtigt skidtet sat op igen.

Den 15/7-10. Nat med meget regn. Turen i dag gik til halvøen Black Island. Tog af sted i regnvejr. Første stop var hos Mikrobryggeriet Black Isle. www.blackislebrewery.com Meget lille men hyggeligt bryggeri. Købte nogle flasker af deres produkter.

Herefter kørte vi til den lille by Fortrose. Som ligger helt ude ved kysten. Ved fyrtårnet kunne vi fra land observere delfiner.

Page 10: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Har heldig få en billede af en der dukkede op i vandoverfladen.

Vejret klarede op. Videre til en anden lille by på halvøen, som vi gik en tur rundt i. Herefter kørte vi til Inverness. Fik os pint på en pub. Kikkede lidt på byen. Fik købt ind til aftensmad. Retur til campingpladsen. Flot solskin og næsten skyfri himmel. Gode bøffer på grillen.

Page 11: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Den 16/7-10 Igen en nat med regn. Det regnede forsat da vi stod på. Dagen s tur er rundt om Loch Ness søen. Vi lagde ud i regnvejr. Som senere blev afløst af tørvejr med byger ind i mellem. Første stop var Falls of Foyers, smukt vandfald. http://en.wikipedia.org/wiki/Falls_of_Foyers

Kørte videre og gjorde stop ved Suidhe Viewpoint. Tog nogle flotte billede af Highlandet. http://www.geograph.org.uk/photo/384602

Page 12: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Kørte videre til Fort Augustus. Gjorde et større ophold her. Virkelig spændene og hyggelig by http://www.undiscoveredscotland.co.uk/fortaugustus/fortaugustus/index.html

Page 13: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Da vi havde god tid besluttede vi at afbryde turen rundt om Loch Ness og tage en afstikker til Fort Williams. Ved ankomsten begyndte det at styrtregne igen. Så vi vendte om og kørte tilbage til Fort Augustus igen og forsatte turen om Loch Ness søen igen. Gjorde stop vi slotsruinen Urquhart Castle. http://www.aboutscotland.co.uk/ness/urquhart.html

Videre til Loch Ness Experience. http://da.wikipedia.org/wiki/Loch_Ness-uhyret Vi fik taget et par foto af ”Nessie” og købte lidt turist skrammel.

En smuk og lang tur er endt og retur til campingpladsen og slappe lidt af. Tog på Pubben ”Dores Inn” og spiste til aften. http://www.thedoresinn.co.uk/ Ellen og Thomas fik Backcammon. Hans og Martin fik en Pie med oksekød, champion og andre gode sager. Alle blev mætte.

Page 14: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Endnu en dag i det Skotske er slut. Den 17/7-10. Stod op til morgen hvor det overhovedet ikke havde regnet om morgenen. Sol skinnede fra morgenstunden til den gik ned igen. Herligt. Dagens tur gik Tomintoul, en lille landsby som er den højeste beliggende i Highlandet. http://www.visittomintoul.co.uk/ Vi skulle overvære et Highlands Game. http://www.vertical.dk/highland-games.html Meget sjov oplevelse at se de forskellige dyster og de mange Pipes and Drumsband.

Flot køretur der til og fra. Den 18/7-10 Igen en nat uden regn. Vågnede op til strålende solskin. Kørte til Spey side. Martin var lidt træt af altid at skulle køre bilen så jeg overtog rattet. Endte i byen Dufftown. The Malt Whisky Capital of Scotland http://www.dufftown.co.uk/

Besøgte Glenfiddichs distelleriet og fik en rundvisning. Meget flot. Og whow hvor det smagte. http://www.glenfiddich.com/lda.html?redirect=/index.html

Page 15: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

På vejen hjem skete det igen, punktering. Vi skal åbenbart punktere hver gang vi er i England. Kontaktet udlejningsfirmaet og aftalte de ville sørge for at næste dag ville der komme en servicevogn fra et dækfirma i Dingwall og fikse det flade hjul. 19/7-10 Vågnede igen op til en smuk morgen. 30 års bryllupsdag. Vi gad ikke det helt store den dag. Ville vente på at vi få ordnet hjulet. Thomas og Ellen tog ind til byen. Martin og jeg blev på campingpladsen og vi ville tage ind til byen når hjulet var ordnet. Vi ventede og ventede. Kl. 12,30 ringede vi til udlejningsfirmaet for at høre hvad der skete eller rettede hvad der ikke skete. Fik at vide at der vil gå mindst 1½ time endnu. Det gad vi ikke vente på og foreslå at vi selv kørte til Dingwall og få ordnet det hjul. Dette har OK, så det gjorde vi. Herefter tog ind til Inverness og stødte på Ellen og Thomas. Vores 30 års bryllupsdag fejrede vi om aftenen, tog ud at bowle. Spiste på en China restaurant. Stort tag selv buffet med alt muligt godt. Uhm hvor det smagte. 20/7-10. Vores sidste dag på Bunchrew Caravan Park Igen vågnede vi op til strålende solskin.

Page 16: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Turen i dag gik til Isle of Skye. http://www.skye.co.uk/ Vi tog ruten nord om som går langs med togbanen fra Inverness over til vestkysten. Ifølge turist bøgerne skulle dette være en af de smukkeste strækninger i Skotland. Det viste at må siges at være rigtigt. Fantastisk smuk tur.

Gjorde holdt ved byen Kyle of Lochash inden vi tog videre på Skye.

Fandt en lille sjov butik som solgte strikvarer, brugte bøger og Lpér.

Ellen fik endelig købt noget Skotsk garn og en stor knap.

Page 17: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Martin og Thomas købte nogle spændende bøger. Vi endte oppe ved by der hedder Portree.

Smuk lille by. Tid at vende retur til campingpladsen. Tog turen syd om over til Loch Ness søen og op til Inverness. Dette var også en rigtigt smuk tur. 21/7-10 Vågnede op til øsende regnvejr. ØH og atter ØH. Det er åbenbart en naturlov i Skotland at fortelte skal sættes op og pilles ned i regnvejr. Vi skal videre til vores sidste ophold i Skotland. Campingpladsen, ”Lomond Wods Holliday Park i byen Balloch. Der ligger ned ved den sydlige ende af Lock Lomond søen. http://www.loch-lomond.net/ http://www.holiday-parks.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=3 Ca. 250 kilometer fra Inverness via A82. En utrolig smuk tur men en vanskelig vej at kører på især og oppe bjergene. Men det gik da. Ca. 4 timer var vi fremme ved målet. Det regnede, så endnu en gang bliv vi drivvåde da vi satte forteltet op. 22/7-10. Vågnede op og jeg er blevet 62 år ældre. Fik nogle gode gaver.

Page 18: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Vejret, det regner ikke men overskyet. Senere klarede det helt op, næsten skyfrit og solskin. Herligt. Typisk på denne tur. Når fortelt skal sættes op eller pilles ned, så regner der i stride strømme. Dagen efter skinner solen. Håber at vi bliver mere heldig sidste gang forteltet skal ned på denne tur. Det ville skønt kunne komme hjem med et tørt fortelt. Dagen brugte vi på at tage ind og se Glasgow. Ca. 5 minutters gang fra campingpladsen er der direkte togforbindelse ind til Glasgow. Så den tog vi. Startede besøget med at tage en guidet busrundtur. Den første guide på turen var OK. Talte et tydeligt og forståelig engelsk. Desværre blev han afløst af en anden guide, som talte som et vandfald og på skotsk dialekt. Vi forstod næsten ikke en pind. Nå men pynt turen var alligevel OK. Glasgow bærer forsat præg af at være en gammel udslidt industriby, men de er i gang med en masse by modernisering. Fik en pint øl på en pub, men ellers vadede vi rundt i byen og tog en masse billeder.

Trætte tog vi toget hjem igen. Vores næstsidste dag sammen med Martin og Thomas er slut. 23/7-10.

Page 19: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Sidste dag vi er sammen. I morgen skal Martin og Thomas køre til Manchester lufthavn. Afleverer bilen og så er det ellers med fly til CH & DK. Tror nok at de er ved af glæde sig til at komme hjem. Om natten havde det ikke regnet. Overskyet da vi stod op. Da vi havde fået morgenkaffe hev vi forteltet. Dette for en gang skyld i tørvejr. Herligt at vi kan få det tørt med hjem. Solsejlet blev sat op i stedet for. Tog ned på en Pub i Balloch fik os en pint. Herefter tog vi en sejltur på Loch Lommond. Rigtigt smuk tur.

Hjem at få kaffe. Udvekslet digitale fotos. Martin fik pakket sin kuffert. Det kunne lige være der uden at vi skulle op at stå på låget for at få den lukket. Aftensmad på Pub. Og ellers klar til dagen i morgen, hvor vi tager afsked med Martin og Thomas og vi drager syd på mod Harwich 24/7-10 Vi står op til en noget overskyet dag. Fint rejsevejr. Tager afsked med Martin og Thomas. Vi kører syd på og vil finde en campingplads ved aftenstide og overnatte til dagen efter hvor vi skal nå færgen. Syd for Coventry gider vi ikke at kører længere, drejer af og kører til byen Rugby. Men vi kan ikke finde noget campingplads. Kører ind til Tesco for at spørge om vej. Personalet i informationen hos Tesco er meget hjælpsomme og finde adressen på den nærmeste campingplads. Hvilket bliver kodet ind på GPSén. Finder let campingpladsen: Lodge Farm Lowford. www.Lodgefarm.com Bliver I første omgang afvist. Hvilket vi ikke kunne forstå da der var tomme pladser.

Page 20: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

Begrundelsen var at deres bade- og toilet ikke kunne klare flere gæster. Vi stak dem lidt af en nødløgn og sagde at vi er totalt udkørt og vi havde kørt hele dagen helt oppe fra det nordlige Skotland og vi skulle kun sove en nat. Det hjalp og vi fik anvist en plads. Fuldstændig rigtig deres bade- og toiletforhold var ikke noget at skrive hjem om. Nå men vi fik os da et bad. Aftensmad og lidt afslapning inden vi gik til køjs.

25/7-10 Videre mod færgen. Fint solskinsvejr. Da vi havde rigelig med tid, kørte vi ind til Ipswich og ville finde en Park and Ride og tage et smut ind til byen. Men desværre Park and Ride kører ikke om søndagen. Så det blev et smut i Tesco i stedet for. Da vi var trætte af dette, trillede vi videre til Harwich. Ankom vi god tid. Parkere ved supermarkedet Morrison. Gik en tur over i et plantecenter. Ellen fandt en staude som hun havde ledt efter længe. Fik os en kop kaffe hos Morrison. Overvejede at spise der også. Men bestemte os for, at skulle der være fest så lad det være fest, så vi ville i stedet for spise på færgen. Vel ombord på færgen fik vi anvist et bord kl. 20,30. Bestilte deres kæmpebuffet og god rødvin. Dyrt ja, men det var rigtigt godt. Efter en god nattesøvn og det helt store morgenkomplet hentede vi på at komme i land i Danmark. Kl. 13,00 blev vi landfast og i øsende regnvejr gik det hjem af. Ca. kl. 15,00 holdte vi hjemme. Hurtigt blev campingvognen tømt, efter vi havde drukket kaffe, af sted med campingvognen til Østjysk Campingcenter. Moveren skal ordnes og det årlige eftersyn skal laves. Bortset fra moveren havde vi ingen tekniske problemer på turen. Men det fik vi til gengæld nu hvor vi var kommet hjem. På vej til campingforhandleren gik bilen i stykker. Holdt op med at lade. Da vi kom hjem igen var den helt død. Fat i FDM vejhjælp og få bilen bugseret til Ford i Viby så den kan blive kampklar igen. Tør slet ikke tænke på konsekvenserne hvis dette var sket dagen før, om søndagen i England og vi skulle nå en færge. Heldigvis skete dette først der hjemme.

Page 21: Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10....Turen til Skotland. 2010. Søndag den 4/7-10. Nu efter måneders planlægning og snak om turen er tiden nu endelig kommet til vi skal

En dejlig og uforglemmelig ferie er slut.