Top Banner
Nagroda Ci się należy! Łukasz Plutecki http://www.plutecki.net/ 1. Fajne pomysły rodzą się przypadkiem 2. Jak to działa 3. Plany na przyszłość
18

ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Dec 01, 2014

Download

Documents

 
Welcome message from author
This document is posted to help you gain knowledge. Please leave a comment to let me know what you think about it! Share it to your friends and learn new things together.
Transcript
Page 1: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Nagroda Ci się należy!

Łukasz Plutecki http://www.plutecki.net/

1. Fajne pomysły rodzą się przypadkiem

2. Jak to działa

3. Plany na przyszłość

Page 2: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Fajne pomysły rodzą się przypadkiem

Czego brakuje w polskim e-commerce

1. Strategii

2. Wyróżnika marki

3. Ciekawych pomysłów

4. Planu promocji

5. Personalizacji

6. Dobrych newsletterów

7. Skutecznego wykorzystania sprzedaży wiązanej, kuponów

8. Współpracy

Page 3: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kupony na świecie

Page 4: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kupony w Polsce

Page 5: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Dlaczego kupony są fajne

1. Dla klientów

- sami decydują co chcą kupić

- mogą podzielić się kuponem ze znajomymi

- aspekt psychologiczny, dostałem nagrodę

2. Dla sprzedawców

- kupony działają w modelu CPA

- za kupony nie trzeba płacić

- kupony pozwalają powiększać bazę klientów, efekt wirusowy

- kupony można generować na produkty o wysokiej marży

Page 6: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

1 + 1 = 3

Polacy nie lubią współpracować – szczególnie MSP

Współpraca to niższe koszty i większe możliwości

Jeśli Ty nie ufasz partnerowi, to dlaczego klient ma zaufać Tobie?

Pola do współpracy

Linkowanie

Wspólne miejsca odbioru produktów

Łączone newslettery

Działania PR-owe

Page 7: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

A my na to... Kuponobranie.pl

Page 8: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – jak to działa?

Nagroda

- system nagradza klientów za dokonywanie zakupów online

- klienci wybierają 2 z 5 kuponów

Współpraca

- system pozwala na wzajemną promocje sklepów

- sklepy wymieniają się bazą klientów

Kupony

- sklepy nie płacą za emisję reklam oraz wydawanie kuponów

- właściciel sklep sam decyduje ile chce zapłacić za klienta

Page 9: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – jak to działa?

Za każdego klienta, który wykona transakcje w Twoim sklepie

i skorzysta z systemu Kuponobranie.pl otrzymujesz 2 punkty.

Za każdego klienta, który wybierze Twój kupon płacisz 2 punkty.

1 przekazany klient = 1 nowy klient

Page 10: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – jak dołączyć?

1. Dodaj sklep do systemu

2. Umieść kod javascript

3. Dodaj kupony rabatowe

4. Zbieraj punkty

5. Zdobywaj nowych klientów

Page 11: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – ile to kosztuje

1. Rejestracja i dostęp do systemu jest za Free

(słownie zero złotych zero groszy plus VAT)

2. Każdy sklep za wydanie kuponów partnerów

otrzymuje punkty

3. Punkty są walutą w Kuponobranie.pl,

pozwalają emitować i wydawać własne kupony

4. Należy dbać o CTR

5. Sklep sam decyduje ile płaci za klienta

Page 12: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – sam decydujesz ile płacisz za klienta

1. Emisja i wydanie kuponów nic nie kosztuje

2. Im kupon atrakcyjniejszy tym szybciej zdobędziesz klienta

3. Kupony o wyższym CTR będą wyświetlane częściej

4. Musisz sam określić ile opłaca Ci się zaoferować

potencjalnemu klientowi

5. Atrakcyjne kupony:

darmowa przesyłka na wszystkie tablety

do każdego laptopa myszka bezprzewodowa gratis

-30% na skarpetki sportowe

Przy zakupie dwóch koszulek, trzecia gratis

Page 13: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Co dalej - target

1. W Polsce jest ponad 20 tys sklepów internetowych

(dane na styczeń 2010)

2. Promoring i ePOS to około 2 tys sklepów

3. W momencie startu emisji kuponów - 50 sklepów (0,25%)

4. Po roku działalności 1000 (5%)

Page 14: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Co dalej – liczby, liczby, liczby

Założenia

1000 sklepów

Średnio 200 transakcji miesięcznie każdy sklep

Transakcja = 5 wyświetleń kuponów oraz 2 wydane kupony

Efekty

1000 sklepów * 200 transakcji = 200 tys wyświetleń systemu

200 tys wyświetleń * 2 wydane kupony = 400 tys kuponów

200 tys wyświetleń * 5 emisji = 1 mln emisji kuponów

Page 15: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Co dalej – pieniądzePrzeliczmy liczby na pieniądze - 400 tys kuponów:

Koszt pozyskania klienta w sklepie internetowym

Koszt CPC/SEM = 25 – 50 gr

Konwersja = 1-2%

Średnio optymistyczny scenariusz

Koszt 35 gr / konwersja 1,5% = 23,33 zł

Ile jest warte 400 tys wydanych kuponów?

Konwersja 1%, koszt pozyskania klienta 10zł

400 000 * 1,5% * 13zł = 78 tys zł / m-c

A co jeśli sklepów będzie 10 tys?

Page 16: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Co dalej – plany!Marketing

1000 sklepów to tylko 5%

E-commerce cały czas się rozwija

Polska to dopiero początek

Bez Kuponobrania nie ma kupowania!

System

Mamy profil klienta i nie zawahamy się go użyć

Wdrożenie CTR

Kampanie dedykowane

Page 17: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Szukamy inwestora

Mamy model biznesowy, potrzebujemy:

Stworzenie identyfikacji wizualnej

Rozwój systemu – CTR, SOAP, targetowanie

PR

Konferencje, targi

Product manager – dotarcie do właścicieli sklepów

Ekspansja poza Polskę

Page 18: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Bez Kuponobrania nie ma kupowania!

Więcej informacji na

http://www.kuponobranie.pl

Znajdziesz mnie @

http://www.plutecki.net

http://twitter.com/lukaszplutecki