1 “ΑΘΟΡΥΒΟ ΚΑΙ ΑΟΡΑΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ” Τρομακτική είδηση αποτελεί η κατασκευή εργοστασίου υποστήριξης, επεξεργασίας και συντήρησης μηχανισμών εξόρυξης φυσικού αερίου, τα οποία θα φυλάσσουν χημικά, εκρηκτικά και ραδιενεργές πηγές. Πρόκειται για επικίνδυνες για την υγεία εγκαταστάσεις Βαριάς βιομηχανίας που θα ανεγερθούν στην Β’ Βιομηχανική περιοχή Αραδιππου. “Κάτοικοι της περιοχής Κρασά· τα εργοστάσια «θανάτου» που σας εγκατέστησαν δίπλα απο τα σπίτια σας είναι σαν να σας τοποθέτησαν μια ορολογιακή βόμβα έτοιμη να εκραγεί και να προκαλέσει κρούσματα ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΚΑΙ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑΣ ” υποστηρίζουν πρόσωπα της LarnacACT. Οι συνέπειες θα είναι πολύ τραγικές καθώς τα παιδιά της νέας γενιάς θα γεννιούνται με αναπνευστικά προβλήματα. Επίσης εάν υπάρξει έκρηξη θα ισοπεδωθεί ολόκληρη η Λάρνακα και θα χαθούν πολλές ζωές. Ταυτόχρονα θα υπάρξει μια τεράστια ταφόπλακα στην τουριστική ανάπτυξη, και επιπλέον θα μεταλλαχτεί το γενετικό υλικό (DNA). Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και έργων κ. Μάριος Δημητριάδης θεωρεί ότι οι Λαρνακείς θα έπρεπε να είναι παρα πολύ ευτυχισμένοι με τα αναπτυξιακά έργα και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας που θα γίνουν στην περιοχή. Και γιατί όχι να μην είναι άλλωστε αφού θα έχουν τον ΘΑΝΑΤΟ έξω από τα σπίτια τους υποστηρίζουν οι ίδιοι. Από την άλλη όμως ο λέκτορας του ΤΕ.ΠΑ.Κ. ο κ. Χαράλαμπος Θεόπεμπτου πιστεύει ότι στην Κύπρο οι διαβουλεύσεις σπάνια γίνονται και αυτές που πραγματοποιούνται, προχωράνε με λάθος τρόπο ή ακόμα χειρότερα με επιλεγμένους καλεσμένους που δε θα δημιουργήσουν πρόβλημα στα καλοσχεδιασμένα και κακόβουλα σχέδια τους. Η γνώση θεωρείται δύναμη, ενεργός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης. Η Λάρνακα δεν απαιτεί τίποτα εκτός απο τα αυτονόητα: Yγεία κι Ασφάλεια. Αυτά είναι τα μηνύματα που θέλουν να στείλουν οι πολίτες μέσα απο τις κινητοποιήσεις και τις ενέργειες τους. Κρατήστε σαν οδηγό στην ζωή σας τα σοφά λόγια που είπε κάποτε ο Ινδός πολιτικός και στοχαστής Mahatma Gandhi. «Στην Αρχή σε αγνοούν, μετά σε χλευάζουν, μετά σε πολεμούν και στο τέλος ΝΙΚΑΣ…» Αντώνιος Χάννας
This document is posted to help you gain knowledge. Please leave a comment to let me know what you think about it! Share it to your friends and learn new things together.
Transcript
1
“ΑΘΟΡΥΒΟ ΚΑΙ ΑΟΡΑΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ”
Τρομακτική είδηση αποτελεί η κατασκευή εργοστασίου υποστήριξης,
επεξεργασίας και συντήρησης μηχανισμών εξόρυξης φυσικού αερίου,
τα οποία θα φυλάσσουν χημικά, εκρηκτικά και ραδιενεργές πηγές.
Πρόκειται για επικίνδυνες για την υγεία εγκαταστάσεις Βαριάς
βιομηχανίας που θα ανεγερθούν στην Β’ Βιομηχανική περιοχή
Αραδιππου.
“Κάτοικοι της περιοχής Κρασά· τα εργοστάσια «θανάτου» που σας εγκατέστησαν δίπλα απο τα
σπίτια σας είναι σαν να σας τοποθέτησαν μια ορολογιακή βόμβα έτοιμη να εκραγεί και να
προκαλέσει κρούσματα ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΚΑΙ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑΣ ” υποστηρίζουν πρόσωπα της LarnacACT.
Οι συνέπειες θα είναι πολύ τραγικές καθώς τα παιδιά της νέας γενιάς θα
γεννιούνται με αναπνευστικά προβλήματα. Επίσης εάν υπάρξει έκρηξη
θα ισοπεδωθεί ολόκληρη η Λάρνακα και θα χαθούν πολλές ζωές.
Ταυτόχρονα θα υπάρξει μια τεράστια ταφόπλακα στην τουριστική
ανάπτυξη, και επιπλέον θα μεταλλαχτεί το γενετικό υλικό (DNA).
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και έργων κ. Μάριος Δημητριάδης θεωρεί ότι οι Λαρνακείς θα έπρεπε να
είναι παρα πολύ ευτυχισμένοι με τα αναπτυξιακά έργα και το άνοιγμα
νέων θέσεων εργασίας που θα γίνουν στην περιοχή. Και γιατί
όχι να μην είναι άλλωστε αφού θα έχουν τον ΘΑΝΑΤΟ έξω από τα σπίτια
τους υποστηρίζουν οι ίδιοι.
Από την άλλη όμως ο λέκτορας του ΤΕ.ΠΑ.Κ. ο κ. Χαράλαμπος Θεόπεμπτου
πιστεύει ότι στην Κύπρο οι διαβουλεύσεις σπάνια γίνονται και αυτές που πραγματοποιούνται,
προχωράνε με λάθος τρόπο ή ακόμα χειρότερα με επιλεγμένους καλεσμένους που δε θα
δημιουργήσουν πρόβλημα στα καλοσχεδιασμένα και κακόβουλα σχέδια τους.
Η γνώση θεωρείται δύναμη, ενεργός πολίτης είναι ο
ενημερωμένος πολίτης.
Η Λάρνακα δεν απαιτεί τίποτα εκτός απο τα αυτονόητα:
Yγεία κι Ασφάλεια.
Αυτά είναι τα μηνύματα που θέλουν να στείλουν οι πολίτες
μέσα απο τις κινητοποιήσεις και τις ενέργειες τους.
Κρατήστε σαν οδηγό στην ζωή σας τα σοφά λόγια που είπε
κάποτε ο Ινδός πολιτικός και στοχαστής Mahatma Gandhi.
«Στην Αρχή σε αγνοούν, μετά σε χλευάζουν, μετά σε πολεμούν και στο τέλος ΝΙΚΑΣ…»
Αντώνιος Χάννας
2
ΝΕΟΙ ΤΗΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ!!!
Πολίτες της Λάρνακας θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τα χημικά και ραδιενεργά εργοστάσια
που θα κτιστούν στην περιοχή κρασά.
Δυστυχώς οι συνέπειες θα ε;iναι τραγικές. Η υγεία μας θα επιρεαστεί και θα χρειαστούμε να
κυκλοφορούμε με μάσκες για να αναπνέουμε καθαρό αέρα. Τα παιδιά όταν γεννιούνται θα έχουν
αναπνευστικά προβλήματα και σοβαρά θέματα υγείας. Ταυτόχρονα θα υπάρξει ταφόπλακα
στην τουριστίκη ανάπτυξη.
Ρωτήσαμε και μάθαμε τις συνέπειες.Για παράδειγμα ο Υπουργός Συγκοινωνιών υποστηρίζει και
λέει ότι «δεν θα επηρεάσει ΚΑΘΟΛΟΥ το περιβάλλον». Θα τα κτίσουμε και μετά θα τα
χαλάσουμε; Δύο χρόνια δεν είναι αρκετά για να μας καταστρέψουν τη ζωή; «Εσείς οι Λαρνακείς
θα έπρεπε να είσαστε ευτυχισμένοι» τόνισε, «έρχεται πλούτος δισεκατομμυρίων, θα
δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας». Εσείς συμφωνείτε; Δεν είναι καθόλου λογικό να
κάνουν τον κόπο να το χτίσουν και μετά να το χαλάσουν. Εγώ πιστέυω πως δεν θα τα χαλάσουν
αλλά θα χτίσουν κι άλλα. Επίσης λέει πως θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας αλλά
στην πραγματικότητα σύμφωνα με την LarnacACT θα δημιουργηθούν μόνο 50. Αυτή η
ΠΑΡΑΝΟΜΗ ενέργεια ΠΡΕΠΕΙ να σταματήσει εδώ και τώρα.
Πρέπει να δράσουμε! ΔΕΝ θα αφήσουμε να γίνεται στα κρύφα αυτο το παράνομο και αθόρυβο
έγκλημα. Πρόβατα ΞΥΠΝΗΣΤΕ ο λύκος έρχεται και θα είναι πολύ αργά. Δεν προηγήθηκε
ΚΑΜΙΑ περιβαλλοντική μελέτη. ΕΠΕΙΔΗ όλοι οι ειδικοί συμφωνούν για τους ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ
και τις ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ, ενώ όλοι οι αξιωματούχοι κάνουν τις πάπιες! Και εμείς
ΠΡΟΤΙΜΟΥΜΕ τα ΦΛΑΜΙΓΚΟ!!! ΕΠΕΙΔΗ δεν αποδεχόμαστε η Λάρνακα ΝΑ ΕΙΝΑΙ
ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ. Η ΛΑΡΝΑΚΑ ξεκίνησε να αλλάζει και πρέπει να συνεχίσει να αλλάζει
ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ!!!
Ελπίζω να δράσετε και να κάνετε κάτι για αυτό προτού να είναι πολύ αργά. Όπως είπε ο
Μahatma Candhi. ” Στην αρχή σε αγνοούν, μετά σε χλεβάζουν, μετά σε πολεμούν κα στο
τέλος ΝΙΚΑΣ” . Έτσι και εμείς ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!!!
Άντρεα Θεοδώρου
3
<< Αόρατο και αθόρυβο έγκλημα >>
Εργοστάσια ΒΑΡΙΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ανεγείρονται δίπλα από το Σχολείο μας. Οι
αποφάσεις έγιναν εν μια νυκτί.
Τα εργοστάσια αυτά έχουν χημικά και ραδιενεργά τα οποία είναι απαράδεκτο να
βρίσκονται σε κατοικημένες περιοχές. Σύμφωνα με μια έρευνα ανακαλύφθηκαν
κρούσματα καρκίνου και λευχαιμίας. Το θέμα αυτό έχει τις αντιδράσεις των
κατοίκων της περιοχής.
Γιατί να χτιστεί σε κατοικημένη περιοχή και όχι σε ακατοίκητη; Γιατί δεν
λήφθηκε υπόψη η απόφαση κατοίκων; Για ποιο λόγο επιλέχθηκε η Λάρνακα;
Ποιες οι συνέπειες στο περιβάλλον; Ποιες οι συνέπειες στην υγεία μας; Τι
μπορούμε να κάνουμε;
Οι συνέπειες είναι τραγικές για το περιβάλλον, για την υγεία και τη οικονομία.
Στο περιβάλλον η ακτινοβολία προκαλεί βλάβες στο γενετικό υλικό του
ανθρώπου. Τα ζώα όπως οι αγελάδες και τα πρόβατα που θα βοσκήσουν σε μια
ραδιενεργή περιοχή θα μεταφέρουν την ραδιενέργεια στο γάλα. Οι άνθρωποι που
πίνουν το γάλα θα αρρωστήσουν και πιθανόν να πεθάνουν η και κρούσματα καρκίνου
και λευχαιμίας.
Οι πολιτικοί για να πετύχουν τον στόχο τους αναφέρουν ότι δεν υπάρχει
κίνδυνος ανησυχίας. Επίσης προβάλλουν το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν νέες
θέσεις εργασίας.
Υπάρχει μεγάλη ανησυχία των κατοίκων για το που θα αποθηκεύονται τα χημικά,
ραδιενεργά, και εκρηκτικά. Ο κίνδυνος έκρηξης ή άλλου ατυχήματος από την
ύπαρξη εκρηκτικών και χημικών είναι μεγάλος και απρόβλεπτος. Τα επικίνδυνα
απόβλητα από χημικά και ραδιενεργά υλικά που θα παράγονταν σε περιπτώσεις
Το γνωρίζατε ότι ΗΔΗ έχουν χτιστεί εργοστάσια στην περιοχή κρασά; Μήπως εσείς
οι κάτοικοι Κρασά αναρωτηθήκατε τη είναι αυτά τα φορτηγά που περνούν
καθημερινά έξω από τα σπίτια σας; Κάνατε κάτι για αυτό ή μείνατε με σταυρωμένα
τα χέρια;;;
Ο κύριος Αβέρωφ Νεοφύτου Πρόεδρος του
ΔΗ.ΣΥ, υποστηρίζει ότι ο τόπος είναι
ευλογημένος από τον θεό και ότι τα εργοστάσια
θα μας δώσουν δισεκατομμύρια . Αλλά αξίζει
για τα λεφτά να χαθούν εκατοντάδες ζωές;
Επίσης ο Υπ. Συγκοινωνιών κ. Μάριος
Δημητρίου, υποστηρίζει ότι τα εκατοντάδες
θέσεις εργασίας. Γιατί όμως ΔΕΝ μιλούν
ξεκάθαρα, γιατί μιλούν αόριστα; Εμείς μάθαμε
από την οργάνωση Larnacact ότι οι θέσεις θα
είναι μόνο 50. Και όπως υποστήριξε και η
Larnacact και εγώ θα το επαναλάβω. ΑΞΙΖΕΙ
ΓΙΑ 50 ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΑ
ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΠΟΛΗ;
Σύμφωνα με τον Δήμο Αραδίππου δεν δόθηκαν
άδειες για να χτιστούν τα εργοστάσια και σαν
Δήμος θα κινηθεί νομικά. Παράλληλα σύμφωνα
με μια γιατρό μάθαμε ότι αν χτιστούν τα
εργοστάσια θα εμφανιστούν κρούσματα
καρκίνου και λευχαιμίας. Επίσης είπε ότι θα
γεννιούνται παιδιά με αναπνευστικά
προβλήματα και σοβαρά θέματα υγείας. Η
Larnacact μας τόνισε ότι θα φέρει ταφόπλακα
στην τουριστική ανάπτυξη της Λάρνακας.
Ταυτόχρονα ο Υπ. Συγκοινωνιών ανέφερε ότι
δεν θα επηρεάσει καθόλου το περιβάλλον.
Αλλά έκανε περιβαλλοντική μελέτη και το
ΞΕΡΕΙ αυτό; Σύμφωνα με τον κύριο
Θεόπεμπτου Λέκτορας τμήμα Επιστήμης και
Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Οι
διαβουλεύσεις σπάνια γίνονται ,αλλά και αυτές
που γίνονται προχωρούν με λάθος διαδικασίες ή
ακόμη χειρότερα με επιλεγμένους
προσκεκλημένους που δε θα δημιουργήσουν
πρόβλημα. Ακόμα είπε <<Σε μια σωστή
διαδικασία ,η κυβέρνηση θα έπρεπε με βάση την
νομοθεσία 102/2005 να ετοιμάσει μια έκθεση
για τις επιπτώσεις που θα έχει η απόφαση της να
11
μεταφέρει τις δραστηριότητες των
υδρογονανθράκων στο λιμάνι της Λάρνακας >>.
Άρα χωρίς την πιο πάνω μελέτη αυτά τα
σημαντικά στοιχεία θα παραμείνουν άγνωστα
και ως επακόλουθο δεν θα παρθεί κανένα μέτρο
αντιμετώπισης των συνολικών επιπτώσεων
εφόσον δεν έγινε καμία προσπάθεια να
προβλεφθούν. Παράλληλα θα συνεχιστούν οι
αντιπαραθέσεις χωρίς στοιχεία, ο καθένας θα
λέει ότι θέλει και με προφορικές υποσχέσεις θα
προχωρούμε μέχρι να λήξει η θητεία της
κυβέρνησης ή των υπουργών.
Νέοι της Λάρνακας αντιδράστε ελάτε μαζί μας
.Όπως είπε και ο Mahatma Gandhi << Στην
αρχή σε αγνοούν ,μετά σε χλευάζουν , μετά σε
πολεμούν και στο τέλος νικάς .>> Θέλεις και
εσύ μια όμορφη πόλη? Έλα μαζί μας!!
Ειρήνη Ιωάννου
.
12
Η ΛΑΡΝΑΚΑ ΞΥΠΝΗΣΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑ… Από τον Απρίλιο 2014 κινήσεις πολιτών Λάρνακας ,αντιδρούμε στην μετατροπή του λιμανιού της πόλης μας σε βιομηχανικό και για την ανέγερση και λειτουργία εργοστάσιων βαριάς βιομηχανίας στην περιοχή Κρασά, που βρίσκεται στα δημοτικά όρια Αραδίππου και Καλού Χωριού.
Δυστυχώς ,πάρθηκαν αποφάσεις χωρίς να γίνει στρατηγική μελέτη .Προφανώς δεν έγινε στρατηγική μελέτη και γι αυτό πρέπει να αντιδράσουμε .Αν δεν αντιδράσουμε τώρα και κάνουμε τα πρόβατα τότε η νέα γένια θα αντιμετωπίσει αναπνευστικά προβλήματα αλλά και σοβαρά προβλήματα υγείας .
Επίσης αν δεν αντιδράσουμε το περιβάλλον θα μολυνθεί . Από τα καυσαέρια θα αναγκαστούμε να φοράμε μάσκες , για να κυκλοφορούμε στη δουλειά, στις υπεραγορές , στους φίλους μας και συγγενείς για να αναπνεύσουμε υγιές αλλά και καθαρό αέρα. Επίσης θα υπάρξει ταφόπλακα στην τουριστική
ανάπτυξη.
Επειδή όλοι οι ειδικοί συμφωνούν για τους ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ και τις ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ, αντίθετα όλοι οι αξιωματούχοι κάνουν τις πάπιες ! Και εμείς προτιμούμε τα φλαμίνγκο!
Το 2011 έγινε μια φοβερή έκρηξη 20 km μακριά από κατοικημένη περιοχή. Ακόμα εκείνοι επηρεάζονται από την έκρηξη .Αν εμείς τα εργοστάσια τα βλέπουμε από τα παράθυρά μας τι θα γίνει σε εμάς;
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και έργων υποστήριξε στις ειδήσεις και σε εφημερίδες ότι <<οι Λαρνακείς θα πρέπει να είναι ευτυχισμένοι γι αυτό να μην βγαίνουν στους δρόμους είναι χάσιμο χρόνου>> ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ; ΧΑΣΙΜΟ ΧΡΟΝΟΥ; Είμαστε τρελοί και δεν ξέρουμε τι είναι η ευτυχία;
ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΕΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ!
Μην τους αφήσετε να καταστρέψουν την πόλη μας, θα μας καταστρέψουν εμάς το περιβάλλον
και επίσης την υγεία μας. ΑΠΑΙΤΩ ΝΑ ΜΗΝ ΚΤΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ… ΔΙΕΚΔΙΚΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ!!!
<< ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΣΕ ΑΓΝΟΟΥΝ, ΜΕΤΑ ΣΕ ΧΛΕΥΑΖΟΥΝ ,ΜΕΤΑ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΝΙΚΑΣ
Σοφία Μπάλλορ
13
ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ, ΞΥΠΝΑΤΕ!!!
Ξέρατε ότι θα κτιστούν εργοστάσια στη πόλη μας την Λάρνακα; Αυτά τα εργοστάσια
θα επεξεργάζονται χημικά, ραδιενεργά και εκρηκτικά απόβλητα. Επίσης αυτά τα
εργοστάσια κτίζονται σε κατοικημένη περιοχή. Εδώ κοντά στη περιοχή Κρασά.
Κάποιοι "κύριοι" όμως δεν το διέδωσαν για τα δικά τους συμφέροντα. Ο Κύριος
Αβέρωφ Νεοφύτου ανέφερε "Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα κοιτάσματα
υδρογονανθράκων αυτό το πλούτο δισεκατομμυρίων όταν αναθεματίζουμε τις
απαραίτητες υποδομές για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τον εθνικό μας
πλούτο; " Αντίθετα η LarnacACT είπε ότι "Το βιομηχανικό λιμάνι θα μειώσει την
ποιότητα ζωής μας και θα βάλει ΟΡΙΣΤΙΚΑ ταφόπλακα στη τουριστική ανάπτυξη
"Ακόμα η LarnacaACT είπε ότι δεν δοθήκαν άδειες για το κτίσιμο τον εργοστασίων
οπός και το ίδιο ακριβός πράγμα ανέφερε και ο κύριος Θεόπεμπτου. Ο κύριος Μάριος
Δημητριάδης (Υπουργός Συγκοινωνιών) σε μια συνέντευξη του είπε ότι πρέπει να
είμαστε ευτυχισμένοι που θα κτιστούν αυτά τα εργοστάσια στη πόλη μας .Αυτοί
(Αβέρωφ Νεοφύτου και Μάριος Δημητριάδης) υποτιμούν την νοημοσύνη μας;
Δηλαδή οι κάτοικοι της Πάφου θα ζηλέψουν επειδή θα κτιστούν στην Λάρνακα;
Μήπως αυτός ο πλούτος δισεκατομμυρίων θα είναι για τους λίγους ;
Επίσης τα εργοστάσια θα δημιουργήσουν ΠΟΛΛΕΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ συνέπειες στη
υγεία, στο περιβάλλον, στην οικονομία, στην πόλη ...
Συμφώνα με την γιατρό που μελετήσαμε είπε ότι δυο μέρες έχουμε σκόνη από την
Αφρική και υπάρχουν αναπνευστικά προβλήματα .Όπως ανέφερε η LarnacACT τα
παιδιά είναι πιο ευάλωτα στην ραδιενέργεια. Επίσης τα ραδιενεργά σωματίδια
μπορούν να μεταδοθούν από άνθρωπο σε άνθρωπο. Ακόμα η LarnacACT είπε πως
υπάρχουν πολλά κρούσματα καρκίνου και λευχαιμίες.
Συμφώνα με το Δ.Η.Κ.Ο δεν πρέπει να μεταμορφώσουμε τον τόπο μας σε
σκουπιδότοπο. Αντίθετα ο κύριος Μάριος Δημητριάδης είπε ότι οι εγκαταστάσεις θα
είναι ανεπαίσθητες και ότι δεν θα υπάρχουν συνέπειες προς το περιβάλλον.
ΑΠΑΙΤΩ ΝΑ ΖΩ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΥΓΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!!!
ΑΠΑΙΤΩ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ…
ΔΙΕΚΔΙΚΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΑΝΗΚΕΙ !!
ΣΚΕΨΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ, ΣΚΕΨΟΥ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΖΟΥΝ ΕΔΩ
ΓΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΕΣ ΞΥΠΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΠΡΟΒΑΤΟ . ΠΡΟΛΑΒΕ ΤΗΝ
ΕΚΡΗΞΗ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΑΡΓΑ …
Μέλανη Χαραλάμπους
14
Χημικά ,εκρηκτικά και ραδιενεργά δίπλα από το σχολείο . Έχουν χτιστεί χημικά
εργοστάσια στην περιοχή Αραδίππου –Λάρνακα – Κρασά . Πολίτες , κάτοικοι Κρασά
τα παιδιά σας κινδυνεύουν !
Τα χημικά εργοστάσια που θα χτιστούν δίπλα από το σχολείο ,θα βλάψουν τα παιδιά
σας που θα αναπνέουν αυτά τα χημικά και ραδιενεργά απόβλητα . ΞΥΠΝΗΣΤΕ!
Σύμφωνα με τον κύριο Χαράλαμπο Θεόπεμπτου ,λέκτορας Πανεπιστημίου Κύπρου ,
δεν έγινε μελέτη για το θέμα αυτό .Ο 102 του 2005 νόμος λέει , να ετοιμάσουν οι
πολιτική μια έκθεση ή μελέτη που να λέει τι είναι αυτά τα εργοστάσια και τι
δραστηριότητες θα έχουν . Όπως είπε και ο Υπουργός Συγκοινωνιών και έργων
<<Οι εγκαταστάσεις θα είναι ανεπαίσθητες>>.
Πώς μπορούν όμως να είναι ανεπαίσθητες αφού θα είναι στο κέντρο της πόλης μας ;
Ακόμη ο Υπουργός είπε πως θα δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας χωρίς βέβαια
να διευκρινίζει πόσες . Επιπρόσθετα ένας άλλος πολιτικός δήλωσε <<Ο τόπος είναι
ευλογημένος από το Θεό>> .Ακόμη κάποιες δηλώσεις ήταν , << Να επιμείνουμε στο
χαρακτήρα του λιμανιού>>, <<Οι εμπορικές δραστηριότητες θα δημιουργήσουν νέες
θέσεις εργασίας >>.Ο πολιτικό9ς βέβαια δεν μας λέει ξεκάθαρα αν θέλει ή δεν θέλει
να γίνει το λιμάνι βιομηχανικό .
Δεν φτάνουν όλα αυτά , υπάρχουν και δυο εταιρίες επικίνδυνες . Η μια είναι η
Halliburton η οποία κρίθηκε ένοχη για την οικολογική καταστροφή που προκλήθηκε
στον κόλπο του Μεξικού από πετρελαιοκηλίδα το 2010.Η άλλη εταιρία ήταν η
Schlumberger , η οποία κρίθηκε επίσης ένοχη για παραβίαση κανόνων ασφαλείας και
υγειάς . Αυτό συνέβη όταν εργάτες έμειναν εκτεθειμένη σε ραδιενεργά υλικά στη
Βόρεια Θάλασσα .
Αναρωτιέμαι μας θεωρούν τόσο χαζούς ; Γιατί δεν βάζετε την Ραδιενέργεια κοντά
στα δικά σας σπίτια; ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΜΗΝ
ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΖΩΗ.
Σας παρακαλώ σκεφτείτε τι θα γίνει αν αυξάνονται μέρα με τη μέρα τα κρούσματα
καρκίνου. Θα μολυνθεί ο αέρας ,το οξυγόνο και θα χρειαστεί να φοράμε μάσκες για
να βγούμε έξω. Ίσως με όλη αυτή τη ραδιενέργεια εμφανιστούν κι άλλες αρρώστιες .
Επιπλέον οι τουρίστες δεν θα έρχονται ,γιατί κανείς δεν εμπιστεύεται μια χώρα με
15
εργοστάσια και ραδιενέργεια . Η πόλη μας θα γίνει ερείπιο , δεν θα υπάρχουν παιδιά
να παίζουν χαρούμενα στα πάρκα . Αντίθετα θα φοράνε μάσκες για να ζήσουν .
ΔΡΑΣΤΕ , ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ, ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
Όπως είπε και ο Mahutma Candhi << Στην αρχή σε αγνοούν , μετά σε χλευάζουν
, μετά σε πολεμούν και στο τέλος νικάς >> . Αν θέλετε μια υγιή και καθαρή πόλη
για εσάς και τα παιδιά σας , πρέπει να πολεμήσετε με όποιο τρόπο μπορείτε φτάνει να
έχετε αισιοδοξία. Δεν σας ζητώ τίποτα , παρά μόνα να σώσετε την υγεία , την
ασφάλεια και την πόλη σας .
Θεοφανία Ηλία
ΜΙΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑΚΗ ΒΟΜΒΑ…
Πολίτες της Λάρνακας δίπλα από τα σπίτια μας θα χτιστή ένα αθόρυβο και
αόρατο έγκλημα .Ραδιενεργά και χημικά απόβλητα ΞΥΠΝΗΣΤΕ. Σύμφωνα με την
Κυπριακή υπηρεσία θα αυξηθούν τα κρούσματα καρκίνου και λευχαιμίας. Θα
γεννιούνται παιδιά με αναπνευστικά προβλήματα στο γενετικό υλικό D.N.A .
Αυτά τα προβλήματα θα δημιουργηθούν γιατί η Κυβέρνηση δεν έχει κάνει καμιά
απολυτός στρατηγική μελέτη και για τυχόν έκρηξη για το τι είναι αυτά τα
ραδιενεργά και χημικά υλικά .
Ο κ. Αβέρωφ Νεοφύτου αναφέρει ότι η Λάρνακα είναι ευλογημένη από το Θεό
λόγο του ότι υπάρχει φυσικό αέριο αλλά έχει σκεφτεί ότι είδη η Λάρνακα φιλοξενεί
16
την Α.Η.Κ, το αεροδρόμιο και τις πετρελαιοδεξαμενές .Αν κάποια πόλη θα είναι το
επόμενο Μαρί αυτή θα είναι η Λάρνακα .Επίσης η Λάρνακα δεν έχει αρκετά βουνά
έτσι το κύμα της έκρηξης θα ισοπεδώσει την μισή ή ολόκληρη την Λάρνακα .
Μήπως αυτοί οι καλοί κύριοί σκέπτονται την πόλη μας ή τον εαυτό τους
προσπαθώντας να πάρουν αποφάσεις για μας χωρίς εμάς .Νομίζουν ότι μπορούν
να υποτιμήσουν την νοημοσύνη μας λέγοντας μας ένα σορό ψέματα
προσπαθώντας να μας αλλάξουν λίγο το θέμα λέγοντας πώς έχουμε
παραπληροφόρηση ότι πήραμε λάθος εντυπώσεις για αυτό το θέμα .
Επίσης ο Υπ. Συγκοινωνιών λέγοντας ότι oι εγκαταστάσεις θα είναι ανεπαίσθητες
σαν να είναι μικρά σπιρτόκουτα προσπαθώντας να μας το βάλει θετικά στο μυαλό
μας αλλά τα επιχειρήματα τους είναι πολύ κουτσά για να μπορεί να μας πείσει.
Όταν εδώ στην Κύπρο έχουμε μια ημέρα σκόνη υπάρχουν αναπνευστικά
προβλήματα.
Φανταστείτε τι μπορεί να γίνει με αυτά τα υλικά σε ένα μήνα τα παιδιά που είναι
ευαίσθητα στις αρρώστιες μπορεί να παραβούν μια πολύ σοβαρή αρρώστια,
βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές μας και τις ζωές των παιδιών μας. Θα αντέχατε το
θέαμα να βλέπετε ένα παιδί να υποφέρει από μια σοβαρή αρρώστια; Αν κάποιοι
μπορούν να βλέπουν τέτοιο θέαμα τους αξίζει φυλάκιση, και αν υπάρχει τέτοιος
άνθρωπος ντρέπομαι αν έχω περάσει από δίπλα του ποτέ.
Λαρνακείς, μπορείτε να δράσετε άμεσα προσπαθήστε μαζί μας να κάνουμε ότι
μεγαλύτερο για τα παιδιά μας, εμάς και την πόλη μας.
Κωνσταντίνος Χαραλάμπους
17
ΠΟΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ?
ΠΟΙΑ ΛΑΡΝΑΚΑ ?
Αγαπητοί συμπατριώτες, σας γράφουμε για να σας πληροφορήσουμε για το φονικό
που πρόκειται να γίνει στην επαρχία της Λάρνακας και συγκεκριμένα στην περιοχή
Κρασά-Αραδίππου.
Οι Kύπριοι πολιτικοί αποφάσισαν να χτιστούν ραδιενεργά εργοστάσια .Αυτό είναι
απαράδεχτο. Πρώτο δεν έχουν δοθεί άδειες οικοδομής ,δεύτερο δεν έχει γίνει
δημόσια διαβούλευση και τρίτο δεν έχει γίνει καμία περιβαλλοντική μελέτη.
Η πιο δυνατή συνέπεια από το χτίσιμο των εργοστασίων αυτών , είναι η πρόκληση
πολλών ασθενειών. Οι πιο συνηθισμένες ασθένειες, είναι ο καρκίνος και η λευχαιμία.
Η τροφική αλυσίδα και ο αέρας μας, θα επηρεαστούν από τα καυσαέρια και τα υγρά
απόβλητα αυτών των εργοστασίων. Ακόμη, και το DNA μας θα επηρεαστεί . Όπως
είπε και κάπρια Κύπρια γιατρός << Εδώ δύο μέρες έχουμε σκόνη από την Αφρική
και δημιουργούνται τόσα προβλήματα , φανταστείτε η δημιουργία αυτών των
εργοστασίων πόσα προβλήματα θα δημιουργήσει. >>..>>
Αυτά τα εργοστάσια θα επεξεργάζονται όχι κάτι άλλο παρά υδρογονάνθρακες που θα
είναι ότι χειρότερο. Μια συζήτηση σε ένα τηλεοπτικό κανάλι υποτίμησε την
νοημοσύνη των κατοίκων της Λάρνακας. Ήταν η συζήτηση του Υπουργού
Συγκοινωνιών και Έργων Μάριου Δημητριάδη με το δημοσιογράφο Χρύσανθο
Τσουρούλη ο οποίος όταν ρώτησε τον υπουργό : <<θα συμβαδίζει η αισθητική της
πόλης μας μαζί με αυτή τη βιομηχανία>> και ο υπουργός απάντησε <<Μα και βέβαια
θα συμβαδίζει , δεν καταλαβαίνω γιατί να μη συμβαδίζει. >> .
Μήπως μας λένε ότι η Λάρνακα θα γίνει λάρνακα στην κυριολεξία ή μάλλον μας λένε
κατάμουτρα κατώτερα όντα ; Ακόμη, υπάρχει το ενδεχόμενο έκρηξης, αφού ο
σχεδιασμός των εργοστάσιων είναι πρόχειρος. Τελευταίος, έχουμε πληροφορηθεί ότι
μια ομάδα πολιτικών θα ταξιδεύσει σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες για να εξετάσει το
θέμα. Αυτή η επίσκεψη δεν θα οδηγήσει σε τίποτα, διότι εκείνες οι χώρες είναι
ανεπτυγμένες και κάνουν τα πάντα με πολλή μελέτη , εδικούς και χρησιμοποιούν
υπερσύγχρονα μηχανήματα.
Η θετική πλευρά είναι ότι αυτό το εργοστάσιο θα φέρει οικονομική ανάπτυξη στην
πατρίδα μας. Ακόμη θα δημιουργήσει 50 θέσεις εργασίας που είναι καλύτερο από το
18
τίποτα που μπορούν να φτάσουν μέχρι τις 200 γιατί κάθε εργοστάσιο θα θέλει 25
εργάτες και έχουν δοθεί άδειες για οκτώ.
Μέσα σε όλο αυτό το κείμενο προσπάθησα να σας μεταφέρω τον θυμό και την
απόγνωση που νοιώθουν οι κάτοικοι της Λάρνακας φωνάζουν για να μην δουν μια
ταφόπλακα που θα γράφει Κίμωνας όνομα συνώνυμο της ελπίδας
ΜΙΧΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ
Χημικά, εκρηκτικά και ραδιενεργά δίπλα από το σχολείο μας: Η δική μου <<φωνή>>
Η κατάσταση είναι τόσο μεγάλη όσο δεν φανταζόμαστε, κάτοικοι της Αραδίππου ξυπνάτε, δεν πρέπει να είμαστε υπό την κυριαρχία τους, δεν πρέπει να κοιμόμαστε στο σκοτάδι μια ζωή, μην τους αφήνετε να σας κάνουν ότι θέλουν και να μην τους
αφήνετε να αποφασίζουν εκείνοι για εσάς. Αντιδράστε με όποιο τρόπο μπορείτε για να μη χτιστούν τα εργοστάσια. Τα εργοστάσια θα περιλαμβάνουν χημικά, εκρηκτικά και ραδιενεργά
υλικά που προκειμένου σε μια στιγμή να εκραγούν και η αγαπημένη μας πόλη θα εκραγεί μέσα από τα φονικά χέρια των εργοστασίων.
Οι ευθύνες που έπρεπε να έχουν είναι να έχουν κάποιους ανθρώπους για κάθε δουλειά για να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν κάθε πρόβλημα. Πρέπει να προσέξουν που θα βάλουν τις εγκαταστάσεις, δεν γίνετε να κάνουν ότι θέλουν με βάση το συμφέρον τους. Ο Υπουργός Συγκοινωνιών λέει πως οι εγκαταστάσεις θα είναι σχεδόν ανεπαίσθητες, ότι θα υπάρξουν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ότι οι Λαρνακείς έπρεπε να είναι ευτυχισμένοι και ότι δεν θα επιβαρύνει καθόλου το περιβάλλον ούτε την υγεία των ανθρώπων και ο πρόεδρος του ΔΗ.ΣΥ λέει να μην αναθεματίζουμε πλούτο δισεκατομμυρίων. Όλα αυτά είναι εντελώς τα αντίθετα που είπαν αυτοί οι δύο κύριοι. Δεν θα επιβαρύνει μόνο το περιβάλλον αλλά και την υγεία, την πόλη και την οικονομία της χώρας.
Θα δράσουμε με διαδηλώσεις και θα λάμψει η αλήθεια και τα επίσημα χείλη θα νικηθούν στο τέλος από τον απλό λαό που επιτέλους θα πάρει το αίμα του πίσω και έτσι όλα θα είναι τόσο απλά και η υγεία των ανθρώπων και του περιβάλλοντος θα είναι μια χαρά. Όπως είπε και ο Mahatma Gandhi «στην αρχή σε αγνοούν, μετά σε χλευάζουν, μετά σε πολεμούν και στο τέλος νικάς», έτσι κι εμείς θα νικήσουμε.
Σάββας Λυθραγκωμίτης
20
ΧΗΜΙΚΑ,ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ,ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΑ
ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ
Μεγάλη ανησυχία για την ασφάλεια και την υγεία μας επικρατεί στην επαρχία
Λάρνακας σε σχέση με τα έργα αποθηκών και εγκαταστάσεων χημικών απόβλητων
στη βιομηχανική περιοχή Αραδίππου.
Με καθαρά δική μας πρωτοβουλία θεωρήσαμε αναγκαίο να ενημερωθούν όλοι
οι συμπολίτες μας για τα πιο κάτω:
Πρόκειται για μια ωρολογιακή βόμβα που θα τοποθετηθεί στη Λάρνακα. Η νέα γενιά
θα έχει αναπνευστικά προβλήματα. Επιπρόσθετα θα εμφανιστούν κρούσματα
καρκίνου και λευχαιμίας, θα επηρεαστεί το περιβάλλον και φυσικά οι πολίτες της
Λάρνακας.
Οι θετικές συνέπειες που παρουσιάζονται κι αφορούν την οικονομία της πόλης
προέρχονται άραγε από τη δημιουργία των εργοστασίων; Όλες οι αποδείξεις που
συγκεντρώσαμε μέχρι τώρα δείχνουν και αποδεικνύουν ότι πολλά και σοβαρά
ζητήματα κρύβονται και σκόπιμα παραμένουν στο σκοτάδι.
Απαιτούμε ν΄ ακούσετε τις απόψεις των πολιτών σας! Σύμφωνα με τον Δήμο
Λάρνακας δεν δόθηκαν άδειες για να κτιστούν αυτά τα εργοστάσια. Απατούμε να
μεταφερθούν σε μη κατοικημένες περιοχές. Επίσης πρέπει να συμβουλευτείτε
επιστήμονες από το εξωτερικό που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Θα ήθελα να
σας ρωτήσω κάτι: γιατί δεν ακούτε για ΜΙΑ ΦΟΡΑ τους πολίτες σας; Γιατί δεν τα
βάζετε δίπλα από τα ΔΙΚΑ σας σπίτια;
Σε περίπτωση ατυχημάτων πρέπει να πάρετε μέτρα αντιμετώπισης όπως να έχετε
πυροσβεστικά και ασθενοφόρα οχήματα και επιπρόσθετα σχέδια εκκένωσης της
περιοχής γύρω από τα εργοστάσια. Ακόμα είναι απαραίτητο να παρθούν κατάλληλα
μέσα απολύμανσης της περιοχής και μέτρα άμεσης διακοπής της καταστροφής.
21
ΑΣ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΤΙΣΤΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ.
Χρήστος Στυλιανίδης
ΤΙ ΜΕΤΑΚΟΜΙΖΕΙ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ;
Θα ήθελα να ενημερώσω τον κόσμο
που δεν ξέρει, ότι ένα αόρατο και
αθόρυβο έγκλημα κυκλοφορεί στην
πόλη μας. Είναι ο αόρατος και
αθόρυβος δολοφόνος μας. Είναι αυτά
τα ΠΑΡΑΝΟΜΑ εργοστάσια που θα
χτιστούν δίπλα από τα σπίτια μας.
Αυτά είναι παράνομα, γιατί έχουν
αρχίσει να χτίζονται ΧΩΡΙΣ
διαβούλευση, ΧΩΡΙΣ ενημέρωση,
ΧΩΡΙΣ να μας ρωτήσουν εμάς, τους κατοίκους της πόλης μας, αν θέλουμε να
χτιστούν. Πήραν αποφάσεις για ΕΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ και για αυτό το λόγο έχουμε το
22
ΔΙΚΑΙΩΜΑ να πούμε ΟΧΙ στα εργοστάσια. Επίσης να βγούμε στους δρόμους και να
παλέψουμε για τα δικαιώματά μας. Θα κάνουμε ότι μπορούμε για να σταματήσει
αυτό το παράνομο έγκλημα.
Σύμφωνα με τον κ. Χαράλαμπο Θεοπέμπτου, Λέκτορας του ΤΕ.ΠΑ.Κ. , «Σε μια
σωστή διαδικασία, η κυβέρνηση θα έπρεπε με βάση τη νομοθεσία 102/2005 να
ετοιμάσει μια έκθεση για τις επιπτώσεις που θα έχει η απόφασή της να μεταφέρει
τις δραστηριότητες των υδρογονανθράκων στο Λιμάνι της Λάρνακας.» Ο κ.
Θεοπέμπτου λέει ότι έπρεπε να κάνουν μια περιβαλλοντική μελέτη και να δουν τα
πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα. Επίσης σύμφωνα από ειδικούς που
παρακολουθήσαμε (γιατρούς) οι συνέπειες είναι τραγικές! Στο επάγγελμά της
έρχονται άνθρωποι με αναπνευστικά προβλήματα, εκείνες τις δύο μέρες που
έρχεται η επικίνδυνη αυτή σκόνη.
Φανταστείτε, κάτοικοι της πόλης, πως θα υπάρχει κάθε μέρα αυτή η σκόνη αν
χτιστούν αυτά τα βλαβερά εργοστάσια. Πώς θα ζήσουμε; Πώς θα ζήσουμε όταν
αυτά τα εργοστάσια θα προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα, κρούσματα
καρκίνου και λευχαιμίες; Σύμφωνα με «πολιτικούς» όπως ο Υπ. Συγκοινωνιών κ.
Μάριος Δημητρίου υποστηρίζει ότι «Υπάρχει και υπήρξε αρκετή παραπληροφόρηση
όσον αφορά το θέμα. Όπως ξέρετε έχουν δοθεί κάποιες άδειες χρήσης που θα
κάνουν έρευνες για το θέμα του φυσικού αερίου. Αυτές οι άδειες που έχουν δοθεί
δε θα μετατρέψουν το λιμάνι σε βιομηχανικό αλλά θα είναι κάποιες εγκαταστάσεις
που θα είναι σχεδόν ανεπαίσθητες για την περιοχή.» ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΕΣ; Δηλαδή δεν
θα φαίνονται σχεδόν καθόλου;
Μήπως τελικά παραπληροφορηθήκαμε εμείς οι κάτοικοι; Μήπως τελικά δεν πρέπει
να βγαίνουμε έξω στους δρόμους; ΟΧΙ! Εμείς οι κάτοικοι δεν
παραπληροφορηθήκαμε, ξέρουμε ότι θα κινδυνεύσουν οι ζωές μας αν χτιστούν. Οι
«πολιτικοί» υποτιμούν την νοημοσύνη μας για αυτό δεν λένε επιχειρήματα και
απλός μιλάνε ΑΟΡΙΣΤΑ. Είναι σαν να και οι πολιτικοί παίζουν κορόνα- γράμματα τις
ζωές μας. Επιπλέον είδαμε και τον πρόεδρο του ΔΗ.ΣΗ. κ. Αβέρωφ Νεοφύτου, «Πώς
μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων, αυτό τον πλούτο
δισεκατομμυρίων, όταν αναθεματίζουμε τις απαραίτητες υποδομές για να
μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τον εθνικό μας πλούτο;» Ταυτόχρονα ανέφερε
πως ο χώρος όπου υπάρχουν υποδομές για την ενέργεια και με τη δημιουργία νέων
υψηλόμισθων θέσεων εργασίας είναι ευλογημένος από το Θεό. Τέλος προσθέτει ότι
πρέπει εμείς να είμαστε ευτυχισμένοι. Πώς θα είμαστε ευτυχισμένοι όταν θα
υπάρχουν βλάβες στο γενετικό υλικό, DNA; Πώς θα είμαστε ευτυχισμένοι όταν τα
παιδιά μας μεγαλώσουν φορώντας μάσκες οξυγόνου;
Οι επιπτώσεις είναι αφάνταστες! Μια από αυτές είναι ότι δυστυχώς τα παιδιά
είναι πολύ πιο ευάλωτα από τους ενήλικες στην ραδιενέργεια. Μια άλλη είναι ότι
μπορεί να μολυνθεί η τροφική αλυσίδα, δηλαδή ότι καλλιεργούν οι γεωργοί θα
23
μολυνθεί και όχι μόνο αυτά, όλα που καταλήγουν στο στομάχι μας. Επίσης τα ζώα
όπως οι αγελάδες, αν βοσκήσουν σε μια ραδιενεργή περιοχή θα μεταφέρουν την
ραδιενέργεια στο γάλα που πίνουμε. Επιπλέον καρκίνος μυελού των οστών και
λεπτού εντέρου και δέρματος. Επιπρόσθετα τα ραδιενεργά σωματίδια οι άνθρωποι
μπορούν να μεταδοθούν από άνθρωπο σε άνθρωπο με διάφορους τρόπους όπως η
σωματική επαφή.
«Στην αρχή σε αγνοούν μετά σε χλευάζουν μετά σε πολεμούν και στο τέλος
νικάς.» Αυτά είναι τα πολύ σοφά λόγια του Μαχάτμα Γκάντι. Το μήνυμα που θέλω
να σας μεταφέρω είναι ότι δεν πρέπει να αφήνουμε τους πολιτικούς να μας κάνουν
ότι θέλουν σαν να είμαστε πρόβατα. Πρέπει να σεβαστούν τα δικαιώματά μας στην
υγεία και στην ασφάλεια. Τέλος πρέπει να δράσουμε πριν να είναι αργά.
Χριστίνα Κόκκινου
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ,ΧΗΜΙΚΑ
ΑΠΟΒΛΗΤΑ,ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ…ΧΕΡΙ-ΧΕΡΙ ΧΤΥΠΟΥΝ
ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ!!!
«Στην αρχή σε αγνοούν ,μετά σε χλευάζουν, μετά σε πολεμούν και
στο τέλος νικάς», δήλωσε ο Mahatma Canthi.Έτσι και εγώ η μαθήτρια του
Δημοτικού Σχολείου Αραδίππου Ε’ Βεργίνα θα αγωνιστώ για να μην κτιστούν τα
εργοστάσια που θα έχουν ραδιενέργεια, χημικά απόβλητα αλλά και εκρηκτικά
υλικά στην περιοχή Κρασά!
Οι επώδυνες συνέπειες με θύματα την πόλη (Λάρνακα), τους αθώους πολίτες
και το περιβάλλον είναι σύμφωνα με τις οργανώσεις Larnacact και Πολίτες
Κάτοικοι πόλης και επαρχίας Λάρνακας.
ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ (ΛΑΡΝΑΚΑ):
-Ταφόπλακα στην τουριστική ανάπτυξη δηλαδή μέγιστη μείωση στον τουρισμό.
-Επιδείνωση της ανεργίας αφού η Λάρνακα ως «βιομηχανική πόλη» σίγουρα δεν θα
αποτελεί πλέον ελκυστικό τουριστικό προορισμό και έτσι ο τουριστικός κλάδος
(ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα, κτλ) θα επηρεαστούν αρνητικά.
ΠΟΛΙΤΕΣ
-Πιθανή εμφάνιση διαφόρων κρουσμάτων καρκίνου και λευχαιμίας.
24
-Τρομακτικός κίνδυνος ατυχήματος έκρηξης.
ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ
-Τραγική μόλυνση τροφικής αλυσίδας.
Σύμφωνα όμως με κάποιους πολιτικούς αναφέρουν διαφορετικές συνέπειες
όπως:
Ο κ. Δημητριάδης Υπ. Συγκοινωνιών:
«Θα δημιουργηθούν εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας κάτι που χρειάζεται η
κυπριακή οικονομία». Παράλληλα
Ο κ. Αβέρωφ Νεοφύτου Πρόεδρος ΔΗ.ΣΥ. αναφέρει:
«Πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων, αυτό τον
ΠΛΟΥΤΟ ΔΥΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ, όταν αναθεματίζουμε τις απαραίτητες οικοδομές για
να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τον εθνικό μας πλούτο;»
Εγώ διαφωνώ με τον κ. Υπ. Συγκοινωνιών γιατί όπως είπε ότι θα
δημιουργηθούν ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ η Larnacact όμως μας διευκρίνισε
ότι οι θέσεις θα είναι ΜΟΝΟ 50. Επιπρόσθετα διαφωνώ με τις γνώμες κοπιών
πολιτικών της κυβέρνησης γιατί πρόσφατα δήλωσαν (όπως το λένε και πολλοί
άλλοι) ότι αυτά τα εργοστάσια θα παραμείνουν ΜΟΝΟ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ! Δηλαδή οι
εταιρείες(Halliburton και Schlumberger)που θα κάνουν τόσο κόπο και χρόνο να τα
κτίσουν θα δεχτούν να τα φύγουν μέσα σε ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ;; Ταυτόχρονα πώς γίνεται
αυτές οι εγκαταστάσεις να είναι εντελώς ανεπαίσθητες για την περιοχή; ΑΦΟΥ
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΣΥΓΚΙΝΩΝΙΩΝ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ
ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΑΥΤΟ!
ΕΣΥ ΤΑ ΗΞΕΡΕΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;
25
Σύμφωνα με τον κ. Χαράλαμπο Θεόπεμπτου (Λέκτορα Τμήμα Επιστήμης και
Τεχνολογίας στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου) δεν τηρήθηκε ο νόμος
102/2005.Δυστηχώς όμως ο πιο πάνω νόμος δεν τηρήθηκε και, αν ναι πες τε μας
τα αποτελέσματα! Τα πλεονεκτήματα αν γίνονταν μια στρατηγική μελέτη θα ήταν:
1.Θα υπήρχε καταγραφή με τις δραστηριότητες που θα γίνονταν στο Λιμάνι αλλά
και την διάρκεια παραμονής της κάθε μιας από αυτές
2.Θα υπήρχαν μέτρα αντιμετώπισης για τυχόν ατυχήματα
3.Θα υπήρχαν περιορισμοί στις εταιρίες που είναι υπεύθυνες για την κατασκευή
εργοστασίων (κ.λ.π.)
Τα μειονεκτήματα αν δεν γίνονταν περιβαλλοντική μελέτη είναι ότι η κυβέρνηση
δεν θα είχε καταλυτικά μέτρα αντιμετώπισης και έτσι σε περίπτωση ατυχήματος θα
υπήρχε μεγάλο πλήγμα στην πόλη!
ΓΙΑ ΑΥΤΟ: ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ,ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ
ΕΝΑ ΑΘΟΡΥΒΟ ΚΑΙ ΑΟΡΑΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ!ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΑΝ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ!!
Χρύσα Τσολακίδου
26
ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΑΡΙ;
<<Στην αρχή σε αγνοούν, μετά σε χλευάζουν, μετά σε πολεμούν και στο τέλος
νικάς>>. Έτσι έλεγε ο Μαχάτμα Γκάντι και έτσι πρέπει να γίνει!
Με το κτίσιμο των εργοστασίων στην πόλη μας θα υπάρξει ταφόπλακα στο όραμα
των κατοίκων για τουριστική ανάπτυξη στη Λάρνακα. Όπως είπε ο Υπουργός
Συγκοινωνιών <<οι εγκαταστάσεις θα είναι ανεπαίσθητες, δεν θα επηρεάσουν
καθόλου το περιβάλλον και θα δημιουργήσουν εκατοντάδες θέσεις εργασίας…>>
Σύμφωνα όμως με τη Larnacact μας αναφέρει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ πόσες θέσεις
εργασίας θα υπάρξουν και αυτές είναι ΜΟΝΟ 50!!! Αξίζει για πενήντα θέσεις να
καταστραφεί μια πόλη;
Σύμφωνα όμως με τον κ. Αβέρωφ Νεοφύτου η πόλη μας είναι <<ευλογημένη>>.
Όμως τα κρούσματα του καρκίνου και της λευχαιμίας θα αυξάνονται συνεχώς όπως
και τα καρδιολογικά νοσήματα σε νεογέννητα λόγω της επεξεργασίας της
βιομηχανικής λάσπης (στοιχεία βασισμένα σε επιστημονική / ακαδημαϊκή
παρουσίαση που έγινε στη Λάρνακα στις 8/5/2014). Θα είναι ευλογημένη πόλη αν
κυκλοφορούμε με μάσκες; Θέλετε να παίξουμε τη ζωή μας κορώνα γράμματα;
Σύμφωνα με τον κ. Θεοπέμπτου λέκτορα του ΤΕ.ΠΑΚ. Κύπρου δεν έγινε καμιά
στρατηγική μελέτη για τις επιπτώσεις που θα έχει η απόφαση να μεταφερθούν οι
υδρογονάνθρακες στο λιμάνι της Λάρνακας. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι έγινε μια
τέτοια μελέτη. Γιατί τότε δεν μας τη δείχνουν ή γιατί δε γίνεται κάποια ενημέρωση
από τα Μ.Μ.Ε;
Το αεροδρόμιο και τις πετρλελαιοδεξαμενές τις σκεφτήκατε; Εδώ και χρόνια τα
φορτώνεται η Λάρνακα. Τώρα μας φορτώνετε και αυτά; Θέλετε να κυκλοφορούμε με
τις μάσκες; ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ Η ΛΑΡΝΑΚΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ. Η
Λάρνακα ξεκίνησε να αλλάζει και πρέπει να αλλάζει προς το καλύτερο!
27
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΑΝ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ
ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ, ΓΙΑΤΙ ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΝΑ
ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΑΠΟΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ… ΟΛΟΙ
ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!!!
Δαβίδ Κέκκου
ΧΗΜΙΚΑ, ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΑ
ΥΛΙΚΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
ΜΑΣ…
Χημικά, εκρηκτικά
και ραδιενεργά υλικά
θα καταστρέψουν την
ΥΓΕΙΑ μας. Εμείς
όπως και όλος ο
κόσμος δε θέλουμε να
κτιστούν τα
εργοστάσια. Σωστά;
Θέλετε να φορέσουμε όλοι μάσκες; Εγώ πάντως ΟΧΙ!
Σχετικά με το θέμα αυτό μελετήσαμε διάφορες απόψεις και είδαμε πόσο διαφορετικά
παρουσιάζονται οι συνέπειες από το κτίσιμο των εργοστασίων από διάφορες
κοινωνικές ομάδες όπως οργανώσεις, πολιτικούς, πολίτες και ειδικούς. Ο κ.
Χαράλαμπος Θεοπέμπτου υποστήριξε ότι στην Κύπρο ΣΠΑΝΙΑ γίνεται διαβούλευση
αλλά και αυτές που γίνονται προχωρούν με λάθος διαδικασίες. Πραγματικά ποιος μας
πληροφόρησε και ποιος ζήτησε τη γνώμη μας για το θέμα αυτό, το οποίο μας αφορά;
Αντίθετα ο Υπουργός Συγκοινωνιών υποστήριξε ότι το λιμάνι της λάρνακας θα είναι
ενεργειακό και όχι βιομηχανικό, ότι υπήρξε αρκετή παραπληροφόρηση και ότι οι
εγκαταστάσεις που θα γίνουν θα είναι εντελώς ανεπαίσθητες και μάλιστα θα
δημιουργήσουν εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Μήπως πρέπει να χαρούμε και να
συμφωνήσουμε ή μήπως κάποιοι υποτιμούν τη νοημοσύνη μας; Τι γίνεται; Θα
πιστεύουμε όσα μας λένε ή πρέπει επιτέλους να ξυπνήσουμε;
Σύμφωνα με τη οργάνωση Larnacact με το κτίσιμο των εργοστασίων θα υπάρξει
ταφόπλακα στην τουριστική ανάπτυξη και θα υπάρχει τεράστιος κίνδυνος για την
28
υγεία και την ασφάλειά μας αφού θα είναι σε κατοικημένη περιοχή. Επίσης αξίζει
σύμφωνα με την ίδια να καταστραφεί μια πόλη για πενήντα θέσεις εργασίας; Αξίζει;
Εγώ απαιτώ να αντιδράσουμε ΟΛΟΙ και να κάνουμε κάτι. Σας προειδοποιώ ότι η
Λάρνακά μας θα γίνει ΛΑΡΝΑΚΑ στην κυριολεξία… Σε κάποιο βίντεο αυτής της
οργάνωσης είδα κάτι που με συγκλόνισε όπως το <<αόρατο και αθόρυβο έγκλημα και
το όλοι μαζί σαν μια γροθιά >> που με συγκίνησε…
Πρέπει όλοι να σκεφτούμε, γιατί οι συνέπειες υα είναι καταστροφικές… Θα
υπάρξουν πολλές αρρώστιες όπως καρκίνοι και λευχαιμίες. Θέλετε εσείς και τα
παιδιά σας να αρρωστήσετε; Εγώ νομίζω πως ΟΧΙ. Ο αέρας θα γίνει μολυσμένος
Μήπως θέλετε να αναπνέετε τον μολυσμένο αέρα; Στο τέλος ξέρετε τι θα γίνει; Θα
φοράμε όλοι μάσκες και ας μην έχουμε καρναβάλια… Επιπλέον το γενετικό υλικό θα
αλλάξει και θα γίνει προβληματικό. Μήπως θα αρέσει αυτό στις εγκυμονούσες
γυναίκες να ξέρουν ότι πιθανόν τα παιδιά τους να μην είναι υγιή; Φανταστείτε τον
πόνο και το κλάμα τους…
Παράλληλα το περιβάλλον μας θα μολυνθεί. Αυτό ποιος το σκέφτηκε; Πρέπει να
αντιδράσουμε και να απαιτήσουμε την υγεία μας. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να γίνει
περιβαλλοντική και στρατηγική μελέτη για να ξέρουμε με ακρίβεια τις επιπτώσεις
στο περιβάλλον, την υγεία και την οικονομία. Ζητούμε να σταματήσουν όλες αυτές οι
διαδικασίες, γιατί απλά δε θέλουμε να γίνουμε το επόμενο Μαρί. Ο κόσμος πρέπει να
ενημερωθεί πριν καταστραφεί η πόλη μας. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΑΝ ΜΙΑ
ΓΡΟΘΙΑ!!!
Ελένη Παναγιώτου
29
ΜΗΠΩΣ Η ΛΑΡΝΑΚΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ
ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΑΡΙ;
Ένα έγκλημα γεννήθηκε στην πόλη μας. ΑΡΚΕΤΑ δεν θα σας αφήσουμε να
καταστρέψετε την Λάρνακα ΞΥΠΝΗΣΑΜΕ. Οι αρμόδιοι πήραν μια απόφαση να
χτίσουν μερικά παράνομα εργοστάσια στην Αραδίππου περιοχή Κρασά. Αυτή η
απόφαση πάρθηκε για εμάς χωρίς εμάς, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΜΕ!!!
«Μήπως θα έπρεπε να είμαστε ευτυχισμένοι;». Ο κύριος Αβέρωφ Νεοφύτου,
πρόεδρος του ΔΗΣΥ, υποστηρίζει πως «Εμείς οι Λαρνακείς θα έπρεπε να είμαστε
ευτυχισμένοι» που μια ωρολογιακή βόμβα θα έρθει στην πόλη μας! Επιπλέον ο κ.
Μάριος Δημητρίου, Υπουργός Συγκοινωνιών, υποστηρίζει ότι «Υπάρχει και υπήρξε
αρκετή παραπληροφόρηση όσον αφορά το θέμα. Όπως ξέρετε έχουν δοθεί κάποιες
άδειες χρήσης που θα κάνουν έρευνες για το θέμα του φυσικού αερίου. Αυτές οι
άδειες που έχουν δοθεί δε θα μετατρέψουν το λιμάνι σε βιομηχανικό αλλά θα είναι
κάποιες εγκαταστάσεις που θα είναι σχεδόν ανεπαίσθητες για την περιοχή.» Σύμφωνα
όμως με τον κ. Χαράλαμπο Θεοπέμπτου, Λέκτορα στο Τμήμα Επιστήμης και
Τεχνολογίας στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, λέει πως δεν δόθηκαν οι
απαραίτητες άδειες χρήσης. Μήπως μας κοροϊδεύετε κ. Μάριε Δημητρίου; Την ίδια
στιγμή ο κ. Μάριος Δημητριάδης μας τονίζει ότι «Θα δημιουργηθούν εκατοντάδες
θέσεις εργασίας κάτι που χρειάζεται η Κυπριακή Δημοκρατία.» ενώ η LarnacACT
μια οργάνωση με τους πολίτες της Λάρνακας, Αραδίππου, Κρασά μας λέει πως
ΜΟΝΟ 50 ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ!. Μήπως η κρατική μηχανή μας
τα λέει όλα λάθος τελικά;
Τραγικές επιπτώσεις θα έχουν αυτά τα εργοστάσια για την υγεία μας. Σύμφωνα με
μια γιατρό που εργάζεται στο νοσοκομείο Λάρνακας παρατήρησε ότι εμφανίζονται
κρούσματα καρκίνου και λευχαιμίας. Ταυτόχρονα τα παιδιά γεννιούνται με
αναπνευστικά και καρδιακά προβλήματα. Θέλετε να υπάρχουν όλα τα πιο πάνω;
30
Αντίθετα ο κ. Αβέρωφ Νεοφύτου μας λέει πως αυτά τα εργοστάσια δεν θα βλάψουν
καθόλου την υγεία μας, χωρίς να κάνει καμιά μελέτη.
Τι γίνεται με το περιβάλλον της Λάρνακας και της Κύπρου; Ο κ. Αβέρωφ Νεοφύτου
υποστηρίζει πως οι εγκαταστάσεις δεν θα βλάψουν καθόλου το περιβάλλον. ΔΕΝ
ΒΑΡΕΘΗΚΑΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΟΛΟ ΨΕΜΑΤΑ; ΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΒΛΑΨΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ αφού
ο κ. Χαράλαμπος Θεοπέμπτου λέει πως δεν έγινε καμία έκθεση που να
συμπεριλαμβάνει το περιβάλλον και την υγεία. Συνάμα μας τονίζει ότι «Με βάση την
νομοθεσία 102/2005 έπρεπε οι αρμόδιοι να ετοιμάσουν μια έκθεση για τις επιπτώσεις
που θα έχει η απόφαση της να μεταφέρει τις δραστηριότητες των υδρογονανθράκων
στο λιμάνι της Λάρνακας.»
Ταφόπλακα στην τουριστική ανάπτυξη θα προκαλέσουν αυτά τα «ανεπαίσθητα»
εργοστάσια στην Λάρνακα. Η πόλη μας θα δεν θα δέχεται τουρίστες γιατί τα
εργοστάσια θα χαλάσουν την όψη της πόλης. Επίσης ο μολυσμένος αέρας θα
απομακρύνει τους πλείστους τουρίστες από την πόλη μας και κυριότερα από την
Κύπρο. Επιπλέον, σύμφωνα με την κυρία Γιώτα Δημητρίου, ένα απλό κάτοικο που
μελέτησε το θέμα» Θα δολοφονήσει το όραμα που υπήρχε πάντα στην πόλη του
Ζήνωνα για τουριστική ανάπτυξη και θα μετατραπεί η πόλη μας σε βιομηχανική» ΑΝ
ΟΝΤΩΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ «ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΑ»
ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ;
«Για τα κέρδη των άλλων θυσιάζετε ποιους; Φυσικά τον λαό που σας ψήφισε!» λέει η
LarnacaACT. «Αξίζει για 50 θέσεις εργασίας να καταστραφεί μια πόλη;» Τέλος θα
αναφέρω τα λόγια του Mahatma Candhi, ενός πολύ σοφού άντρα που άλλαξε τον
κόσμο «ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΣΕ ΑΓΝΟΟΥΝ, ΜΕΤΑ ΣΕ ΧΛΕΥΑΖΟΥΝ, ΜΕΤΑ ΣΕ
ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΝΙΚΑΣ!». ’Έτσι κι εμείς θα αγωνιστούμε για να
διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας και να νικήσουμε για κάτι που δεν θα χρειαζόταν
απολύτως τίποτα...
Αναστασία Τρόκκου
31
Κάτοικοι της Λάρνακας, ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
Μας δουλεύουν!
Στη Λάρνακα πάρθηκαν αποφάσεις για κτίσιμο εργοστασίων που θα περιέχουν
εκρηκτικά, χημικά, ραδιενεργά που αυτά τα αντικείμενα είναι τόσο επικίνδυνα που θα
επηρεάσουν τη Λάρνακα και τους πολίτες της και ακόμη και άλλες πόλεις γιατί ο
αέρας κυκλοφορεί σε ολόκληρη την περιοχή.
Περισσότερο τα παιδιά της πόλης αυτής θα είναι πιο ευαίσθητα και θα αναπτυχθούν
κρούσματα καρκίνου και λευχαιμίας, όπως συνέβη και σε μια πόλη της Ιταλίας που
σε απόσταση 38 Km ήταν εγκατεστημένο ένα τέτοιο εργοστάσιο. Επιπλέον θα
υπάρχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον και στη θαλάσσια ζωή.
Ο κύριος Αβέρωφ Νεοφύτου, πρόεδρος του ΔΥΣΗ δήλωσε ότι η Λάρνακα είναι μια
ευλογημένη πόλη. Οι περισσότεροι πολιτικοί βλέπουν τη δημιουργία του
εργοστασίου μόνο από την οπτική της οικονομίας και αναφέρονται στις θέσεις
εργασίας που θα δημιουργηθούν. Το ίδιο υποστήριξε και ο υπουργός Συγκοινωνιών.
Η LarnacACT όμως δήλωσε ότι οι θέσεις εργασίας θα είναι με ακρίβεια μόνο 50 και
αυτός ο αριθμός είναι πολύ μικρός σε σχέση με την ανεργία.
Καμία περιβαλλοντική μελέτη δεν έχει γίνει για τη δημιουργία του εργοστασίου
σύμφωνα με τον κύριο Χαράλαμπο Θεοπέμπτου, καθηγητή του ΤΕΠΑΚ. Σύμφωνα
με τις δηλώσεις του η κυβέρνηση θα έπρεπε να ετοιμάσει μια έκθεση για τις
επιπτώσεις που θα έχει η απόφαση της να μεταφέρει τις δραστηριότητες των
υδρογονανθράκων στο λιμάνι της Λάρνακας. Ο υπουργός Συγκοινωνιών κύριος
Μάριος Δημητριάδης, δήλωσε ότι οι Λαρνακείς θα έπρεπε να είναι ευτυχισμένοι με
τη δημιουργία του εργοστασίου.
32
Δυστυχώς όμως η Λάρνακα είναι ήδη βεβαρημένη περιβαλλοντικά από τις
εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων, το αεροδρόμιο και τώρα το εργοστάσιο.
Κανείς δε νοιάζεται για ην υγεία των πολιτών της Λάρνακας; Πρέπει να γίνουμε όλοι
οι Λαρνακείς σαν μια γροθιά και να πολεμήσουμε αυτό το αθόρυβο έγκλημα που
συμβαίνει εναντίον μας.
ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ, ΞΥΠΝΗΣΤΕ. ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΤΕ,
ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΣΑΣ.
Αντρέας Σιημητράς
Γνωρίζατε πως δυστυχώς θα κτιστεί ένα
εργοστάσιο χημικών , ραδιενεργών και
εκρηκτικών σε κατοικημένη περιοχή;
Χωρίς περιβαλλοντική μελέτη και
άδειες ξεκίνησε το κτίσιμο ενός
εργοστασίου στην περιοχή Κρασά.
Όλα τα στοιχεία που μελετήσαμε
δείχνουν ότι το εργοστάσιο θα έχει
τραγικές συνέπειες στο περιβάλλον,
στην υγεία, στην πόλη, στην οικονομία και σε άλλους πολλούς τομείς .
Τα εργοστάσια θα μολύνουν τον αέρα, την θάλασσα και μαζί την διατροφική
αλυσίδα. Χωρίς υπερβολές μια ωρολογιακή βόμβα πρόκειται να τοποθετηθεί στην
πόλη μας. Δε γίνεται να γίνουμε συνένοχοι στην ίδια τη δολοφονία μας.
Επιπλέον η υγεία μας κινδυνεύει . Ένα τέτοιο ενεργειακό εργοστάσιο κτίστηκε στην
Ιταλία σε απόσταση 30km από συγκεκριμένη πόλη. Σ’ αυτή την πόλη εμφανίστηκαν
κρούσματα καρκίνου και λευχαιμίας. Σκεφτείτε μέσα στην πόλη μας πόσο θα
αναπτυχθεί ο καρκίνος και η λευχαιμία.
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης υποστήριξε ότι η λειτουργία του
εργοστασίου θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας . Σύμφωνα όμως με
την LarnacACT οι θέσεις εργασίας δε θα είναι περισσότερες από 50 και επιπλέον η
λειτουργιά του εργοστασίου θα αποτελέσει ταφόπλακα για την τουριστική ανάπτυξη