-
alt ernat iva-za-vas.co m
http://www.alternativa-za-vas.com/index.php/clanak/article/dendroterapija/
DendroterapijaDendroterapija
Tweet
Drvee lijei - intervju s ruskim znanstvenikom Mihailom
Vinogradovim
Od davnina postoje prie o ivoj i mrtvoj vodi, o drveu
-darivateljima energije i drveu kradljivcima energije.
Zasnivaju li se one samo na mati narodnog kazivaa ili ipak
imajurealnu osnovu?
Jer, i u starim ljekarskim knjigama neko drvee, na primjer
breza,spominje se gotovo kao panacea, lijek protiv svih bolesti.
Gdje jemit, a gdje poinje stvarnost?
Koje su to iscjeliteljske osobine drvea?
- U narodnoj medicini danas postoji itav pravac dendroterapija,
lijeenje drveem ili uz pomo drvea, kae Mihail Semjonovi Vinogradov
na poetku naeg razgovora.
Drvee zaista moe izlijeiti, iscijeliti, oitaviti ovjeka,
nahraniti ga energijom. Najbolji u tome suhrast, breza i bor,
gotovo isto tako su vrijedni cedar, bagrem, klen, rjabina
(jarebika), jabuka,ljiva... Ali, ima i onih koji ovjeku mogu
ukrasti energiju. To su razne vrste topola, poput ruskeerjomuhe
(ili amerika vinja, kako se jo zove kod nas).
Meutim, nemojte se zavaravati da ih treba iskorijeniti; nikako,
jer i ti kradljivci mogu biti vrlokorisni u odreenim situacijama,
ali o njima emo neto kasnije.
Od kada datiraju prve dendroterapeutske metode i kako su
izgledale?
Znate, postoje zapisi da su jo u pretkransko doba djevojke
odlazile brezi da bi nakupilepozitivne energije, da im udaja i ivot
budu sretni.
Trudnice su sjedile pod lipom, a ranjene vojnike su stavljali
ispod hrasta da od njega dobijusnagu za iscjeljenje rana...
Vidari su preporuivali ne samo sjedenje pored drvea, nego i
penjanje po njemu, takozvanodrvolaenje, kako bi se snaga drveta to
vie preuzela, odnosno razmijenila s ovjekovom.
I danas se djeca instinktivno penju na drvee, a mnogi grade kue
u umi. Kao to vidite, nitanovo pod suncem.
-
Kakva su pravila komuniciranja s drveem s ciljem lijeenja?
Pravila komuniciranja s drvetom koje daje energiju iscjeljenja
su vrlo prirodna i jednostavna:stanite licem prema drvetu-donoru na
rastojanju 40 60 cm, zatvorite oi i opustite se.
Koncentrirajte se na to da primate njegovu energiju i zamislite
da se vaim tijelom odozdonagore lagano podie topli val
energije.
Poslije oputanja ponite raditi vjebe disanja, koje e pomoi u
rasporeivanju dobiveneenergije po itavom tijelu.
Pravilno disanje podrazumijeva udah, zadravanje zraka u pluima,
izdah i period kad su pluaispranjena do sljedeeg udaha. Svaka faza
traje 4 8 sekundi, a moraju se sprovoditiravnomjerno, bez muenja i
prekida.
Tijekom zadravanja daha dolazi do razlijevanja energije drveta
koja se pretvara u vaubioenergiju.
Komuniciranje s drveem ne treba trajati dugo, nekad ne vie od
nekoliko minuta i to je najboljeraditi predveer, prije spavanja. I
sami znate da se ovjek poslije jedne krae veernje etnje povrtu ili
po gradskom parku, osjea mnogo bolje i pomlaeno...
Najbolje je ako se osamite negdje u prirodi ili kraj svog drveta
koje znate i koje vas poznajeod djetinjstva.
Znate, nekada je bio lijep obiaj da se, kada se dijete rodi,
posadi drvo, na primjer hrast zadjeaka i jela, breza ili lipa za
djevojicu. Posebno je zanimljivo gledati kako oboje rastu
irazvijaju se.
Dakle, veoma je dobro boraviti u poznatom predjelu, ali i ne
mora biti tako.
Dobro je u prirodi srediti misli, preispitati postupke,
izgovoriti molitvu Gospodinu, osjetitipovezanost svega to die pod
kapom nebeskom... Najzad, treba znati da dendroterapijapomae samo
ako je provodite redovito, ako vam to postane dobra navika.
A to da radi stanovnik velegrada, koji nema parka u blizini, a o
nekom umarku da i ne govorimo?
Specijalisti predlau da se koriste tanke ploke koje su narezane
od razliitih vrsta drva. Iakosvatko od nas ima svoje drvo,
primijeeno je da se hrast, breza i bor uklapaju u gotovo
svaijiprofil.
Akademik Boris Dodonov je uspio stvoriti univerzalan korektor
ovjekova biopolja. To je obinaploka, komad odreenog drva, irine 20
30 cm, debljine do 10 cm. Ovaj komad ima otvor usredini i 7 kosih,
radijalnih ureza oko tog otvora.
Rekli ste da neko drvee dodaje, a da drugo oduzima ivotnu
energiju.
-
Da, drvee - donori, donatori, davaoci energije stvarno imaju
osobinu da u sebi akumulirajuveliku koliinu kozmike energije. To su
spomenuti hrast, breza, bor, cedar, bagrem, klen...
Svaki ovjek bi trebalo znati koje je njegovo drvo, koje mu
omoguava da se lake izbori saivotnim tekoama, s bolestima. Kada to
spozna, treba ga zasaditi u svojoj blizini.
Ali, postoji i takozvana negativna energija. Kako se nje
osloboditi?
E, tu na scenu stupa drvee koje oduzima energiju. Najjae u tom
pogledu su sve vrste topolai iva. Slabiji, ali vrlo korisni su i
kesten, jela, erjomuha (amerika vinja). Oni su izvanredni
zalijeenje nekih oboljenja.
Ne znam da li znate onu rusku narodnu pjesmu Ivuka zeljenaja o
djevojci koja pita ivupored vode gdje da pronae svoju ljubav...
Vidite, narodna intuicija je milenijima radilabesprijekorno.
Kad ste tuni, napeti ili rastrojeni, privijte se uz takvo drvo
leima (du kimenog stuba) idlanovima, kao kad ste igrali skrivaa i
krili se iza drvea!
To je vrlo dobro da se oslobodite napetosti i
razdraljivosti.
Ako imate problema s unutranjim organima, jednostavno zagrlite
drvo kao dragog druga. Ali,ne preporuuje se da u tom zagrljaju
boravite due od dvadesetak minuta.
Ne treba naglaavati koliko je bolje da za terapiju koristite ivo
drvo, a ne njegov komadi, ali usluaju nude moe i tako.
Bolji su komadi od gornjeg, nego od donjeg dijela drveta. Ne
znam je li vam poznato, ali u Rusijisu se oduvijek na ovaj nain
lijeili zubobolja, angina, gastritis ili glavobolja 5 7 minuta
dridaicu pored bolnog mjesta i gotovo.
Ove metode ne mogu natetiti i preporuuju se posebno onim osobama
koje pate od spazmavelikog mozga ili kardiovaskularnih bolesti.
Dozvolite da Vas, zbog osobnog interesa, upitamo o brezi. Nju su
opjevali pjesnici, Jesenjin joj jeposvetio mnoge stihove, a u
literaturi ima toliko opisa i recepata za lijeenje brezinim
sokom,liem, pupoljcima...
Tono je da je breza najpopularnija, jer ima itav niz ljekovitih
i iscjeljujuih svojstva. Dovoljno bibilo da jednom tjedno odemo u
brezik, izaberemo jedan od veih primjeraka ovog lijepog drvetai da
ga zagrlimo i ostanemo uz njega petnaestak minuta.
Spomenuli ste njena ljekovita svojstva: brezovi pupoljci, sok,
list, pa ak i gljiva koja na njoj raste aga, sve je ljekovito,
iznimno bogato bioloki aktivnim materijama.
U liu breze ima eterinih ulja, vitamina, rutina, karotena,
fitoncida, flavonoida... Mlado liesadri i proteine, masti,
vitamine. Najbolja je takozvana bradaviasta breza, ona koja je
kaoposuta mirisnim smolastim suzicama.
-
Aktivni ugljen treba svakako imati u kunoj ljekarni. Dobar je
protiv trovanja i akutnih bubrenihkolika.
ajevi od lista breze su odlini protiv povienog krvnog tlaka, a
ublaavaju i bolove. Razni biljnipreparati od breze poboljavaju
cirkulaciju, razgrauju trombove, i zato se preporuuju
kodtromboflebitisa, upala na koi, upale plua, bronhitisa, bolesti
une kesice, urinarnih putova idrugih.
Vrlo je korisno da se breza upotrebljava kod bolesti izazvanih
radijacijom. Breza ubrzavazarastanje rana, regulira rad jetre i
unog mjehura. Da bi se ubrzao i intenzivirao procesdendroterapije,
specijalisti savjetuju da se svakodnevno bar 50 puta kaiprstom
blago masiramjesto u podruju desnog podrebarja, gdje je smjetena
jetra.ajevi od listova i pupoljaka uspjeno i bez oiljaka pomlauju
tkivo, ak i kod dubokih rana.ajem od brezina lista perite kosu, jer
ete tako imati jaku, svjetliju i gustu kosu kao stariSlaveni. Pijte
ajeve od breze i kombinirajte ovaj postupak s boravkom u prirodi i
direktnimkontaktom s drvetom.
Kod spazama velikog mozga pijte aj od listova breze i trave
rosopasa, po jednu treinu aetriput na dan.
Kod srane insuficijencije pomae brezovo lie i trava
kantariona.
Breza takoer potpomae koncentraciju, jaa panju i osnauje
organizam. Ona jo i sjajnoionizira zrak.
Kako je s ostalim drveem?
Hrast takoer ima izvanredna svojstva, prije svega djeluje kao
antistresna terapija. Aktiviracirkulaciju i smanjuje vrijeme
ozdravljenja. Jedan je od najboljih generatora pozitivne
energije.
Jako je dobro da u domu imamo namjetaj od hrastovine, ne samo
zato to je dugotrajan i lijep,nego i zato to zrai pozitivnom
energijom.
Bor smiruje i eliminira psihiku napetost. Dui boravak u borovoj
umi ovjeka spaava odkalja, kihanja, bronhitisa i slinih
problema.
Bukva jaa otpornost na stres i jaa koncentraciju, povoljno
djeluje i na cirkulaciju.
Kesten olakava reumatske tegobe, eliminira nesanicu i, kako kae
narodna mudrost, tjerastrah i napetost razliitog porijekla.
Dodao bih, takoer, da mnogo od spomenutog drvea djeluje na
jaanje organizma protivalergije, ali dok alergija traje, najbolje e
pomoi komadi drveta o kojima je ve bilo rijei, jer,posebno u
periodu cvjetanja, direktan kontakt s drveem moe izazvati neeljene
reakcije.
I, najzad, je li drvee oko nas neka vrsta pokazatelja kako ivimo
i kakvo nam je zdravlje?
Da, u pravu ste. Drvo djeluje na prostor u kome raste, ono ga na
odreen nain titi.
-
Loe stanje drvea oko kue je znak vlasniku da neto nije u
redu.
Poruka, dakle, glasi: nauite komunicirati s prirodom, shvatite
njezine poruke! To e vammnogo pomoi.
Tweet
Svidio Vam se lanak? Primajte na elektronski asopis, besplatno
je! Pribiljeite se ovdje!
Povezani lanciGemmoterapija - lijeenje uz pomo mladica i
pupoljaka drveaKlimatoterapija - lijeenje elementima prirode
Komentari
Prije nego to ostavite komentar, obavezno proitajte pravila
komentiranja na naem portalu.
mirko
July 16, 2012 u 5.31
Da li to isto vrijedi i za drvene kue.Hvalapozdrav
Miranda
July 16, 2012 u 5.32
Hvala vam za ovaj izvanredan lanak o dendroterapiji.Molila bih
vas za inf ormaciju o terapeutskom djelovanju masline - da li je
poznato podruje njenogterapijskog djelovanja?Unaprijed hvala!
eljko
July 16, 2012 u 6.18
lijep lanak, pohvala,no nije reeno kako znati koje nje nae
stablo, ono koje nas poznaje od djetinjstva,postoje li kakve
teorije u tom smjeru?
SU
-
July 16, 2012 u 6.38
Miranda, maslina je isto tako drvo koje daje energiju. Jednom
prilikom sam se poalila svojoj doktorki homeopatije naoptu
malaksalost i nedostatak energije. I dobila sam maslinu (kapi). Pre
toga sam nesvesno imalapotrebu samo da jedem masline, jela sam ih
kao i sve ostale grickalice. Nae telo veoma esto samo znata mu je
potrebno i onda nam se to trai. Pogledajte terapiske vrednosti i
bahovih kapi.
jasna
July 16, 2012 u 8.31
Uz ovaj sam divni lanak se osjeala toliko dobro, skoro kao u
etnji umom. Takve su mi etnje netoprekrasno, pravo uivanje,
vjerojatno iz gore navedenih razloga. Nisu mi potrebni oni pogledi
s visine naponuene pejzae, zbog kojih planinari idu na vrhove
planina. umske stazice me oaravaju i sva prirodakoja se tu nae, me
f ascinira, ispuni zadovoljstvom i energijom. Mislila sam da je
tome razlog kisik, kojeglie danju stvara, al je oito i pvp u
kombinaciji. I ovaj lanak nas potie na razmiljanje,kako sve ivo na
ovom svijetu trebamo uvati. S potovanjem seodnositi prema prirodi
ona e nam to sigurno viestruko vratit i.Hvala to ste mi ovime
uljepali dan
milisav
July 16, 2012 u 8.42
Pokusavajuci da kroz samoobrazovanje nadjem odgovor zasto se
razbolimo i koji je nacin da povratimozdravlje koje smo
poljulali,usvojio sam misljenje kompetentnijih od mene da se
razbolimo zbog pogresnogstila zivota a da zdravlje mozemo povratit
i povratkom na zdrav stil zivota.Ko za promene nijespreman,samo ce
placati raznoraznim ,,strucnjacima skupe lekarije,ocekujuci da ce
im pomoci.Postojitzv.ef ekat placebo lijeka.Te mi mozemo sebe
ubediti kako nam je bolje,cime i moze doci do poboljsanjanaseg
zdrastvenog problema.Ali,zdravlje mozemo povratit i samo na jedan
nacin:korenitim izmenamadosadasnjeg nacina zivota.Mozemo mi sedeti
pod raznoraznim drvecem,osecati se trenutno prijatno,ali nijetu
resenje.Dva stuba zdravlja su:hrana i otsustvo stresa!Ishranu
mozemo menjati,stres mozemo smanjit i.Alilakse je pit i tablete i
drzati se starih navika.Ja sam sebi zadao zadatak,nikad tableta na
moja usta!Imam 64gi ne pijem nikakve tablete sem piva svremena na
vreme.Aktivan sam po 16h dnevno.Sa 183cm i 78kg kojihsam imao kad
sam bio u dvadesetim godinama,ne povecavajuci obim kaisa,lekar mi
nije potreban.
milisav
July 16, 2012 u 9.14
Izvini Zeljko,kakvo nase stablo?Detinjarija!Naravno da su mnoge
biljke tumacene kroz istoriju kaomagicne,te razni narodi imaju
razne svete biljke.Tako su Rimljani pravili vence od verbene te
njima kit ili glavepobednika.Verbena je dragocena lekovita
biljka,ali danas potpuno zapostavljena i pala u zaborav.Savremenaf
armacija nastala je na korenima prethodnih iskustava,uglavnom
biljnog porekla,mada je tu bilo svega isvacega do nedavno.Hemicar
iz Bajera(f irma koja je pravila boje) je izdvojio sastojak iz
vrbe(Acetil salicilnukiselinu) patentiranu kao Aspirin!I Bajer je
postao svetski magnat sa brendom,kako se danas kaze.A u stvarije
tako prosto:kora vrbe koju svako moze ogulit i dzabe spremiti kao
odvarak ne placajuci skupi aspirin.Ali
-
sta je lakse?Gulit i koru ili popiti tabletu?
milisav
July 16, 2012 u 9.21
Postovana Miranda,cemu ti sluzi kompjuter?Ukucaj na gugl MASLINA
i dobices odgovore na sve sto tezanima.Cemu pitanja nama
amaterima?
milisav
July 16, 2012 u 9.33
Za SU.Upravo iscitavam knjigu NAPITAK ZA BOLJITAK o
alternativnoj medicini.Neko ko nije upucen uproblematiku koju
navode dvoje autora,po meni kompetetnih,jednostavno je analf
abeta.Ako zelis prosirit isvoje znanje o alternativnoj medicini,bez
poznavanja ove knjige si posve nekompetentna,bez obira na
tvojeobrazovanje.Iz dana u dan ogroman je priliv novih ispit ivanja
i ni osobe koje se bave istom problematikomne stizu iscitati sve
sto se sliva iz naucnih ispit ivanja,o laicima da i ne govorim.
Makedonka
July 16, 2012 u 10.35
Prekrasno, gi citam site Vasi objavi i se voodusevuvam , se
razbira se sto mozam primenuvam i prenesuvamna moi dragi osobi, Vi
blagodaram i pozdravuvam
Ivan
July 16, 2012 u 10.57
Ovo je jedan od boljih lepih tekstova koji sam proitao na vaem
sajtu i vrlo rado itam tekstove sasajta,ovo to ste napisali o
leenju drveem sam uvek nekako znao od malena nisam znao moda
daopiem ta je u pitanju, ali uvek kad sam u umi oseam se mnogo
bolje i oputenije zdravije i jednostavnooseam neto mnogo lepo
gotovo magino to nemogu da opiem reima i ma koliko da sam etao
togdana po umi kui se vratim prepun energije potvrujem sve gore
navedeno iz teksta. Hvala vam na ovakopredivnim tekstovima.Ivan
Vinko Sunde ( Google )
July 16, 2012 u 11.07
Zahvalan sam Vam na ovim - mnogim inf ormacijama vezanim za
ouvanje i poboljanje zdravlja. Mnoge od ovih inf ormacija koje su
mi bile dostupne i umladosti, ovjek tada propusti mislei da su sve
te bolesti za nekog drugog,ali kadu ue u jesen ivota ili kada
prekorai 75 godina, onda tek poima shvaati da je stiglo vreme da se
i sam mora pozabaviti raznim zdravstvenimproblemima. Ja konkretno
do 79 god. nisam imao veih problema. Poelo je
-
sa vidom, mrena ( katarakt ), to sam veoma brzo i lako rjeio, no
malo potompoelo je sa bolovima u jednom koljenu i to samo kad hodam
po jakoj uzbrdiciili nizbrdici ( kao i uz stepenice ili niz
stepenice ). Obavio sam sve potrebnepretrage i snimanja, te oko 14
ili 15 puta na f izio- terapiju - bez ef ekta, potomsam primio 5
injekcija za koje sam platio 60 Eura ( u Zagrebu ), bez ef ekta.
Napokom sam preko interneta saznao za Magnezijev Klorid i sve je
krenulona bolje da sam u roku 3 mjeseca skoro i zaboravio na
bolove. Ljepi pozdrav !
Ksenija
July 16, 2012 u 12.40
Redovno citam vase clanke, cak ih i cuvam,da mogu da se potsetim
kad mi nesto zatrebakao pesak uprirodi, cesto sam na Fruskoj Gori i
prilikom odmora obavezno se naslonim na najblize
drvoiskusniplaninari su me tome savetovali, tako se brze odmoris i
brze povratis energiju, sto potvrdjuje i ovaj clanakne mogu da se
ne osvrnem na komentare gdin Milisava, bas nam svima odrza bukvicu,
prilicno prepotentno,a bas nicim izazvan !!!
jasna
July 16, 2012 u 12.58
Ksenija svaka ast imam isti dojam
D
July 16, 2012 u 13.38
(Napisano 16. 7. 2012. u 16:40)
Prije dosta godina HTV je objavio reportau o indijskom
alternativcu pred ijom kuom redovito stoje desecipacijenata.
On lijei od raka tako to skida koru drvea i potom prepisuje
recepte za ajeve!
Iznimno je uspjean, navala je golema, stoga je europske
reportere zanimalo kako to da ivi u tronoj kuicii da za recepte
nita ne naplauje.
Kae Indijac da je njemu dovoljan krov nad glavom, jedna kravica
i nekoliko domaih ivotinja.
I potom je naglasio da je pohlepa korijen svih zala!
Mato
July 16, 2012 u 13.54
Mene f ascinira lipa. U Vinodolskom kraju u kamenu i makiji
spoznao sam mo lipe, Redovito svaka terna iizvor o daren je lipovim
drvetom. Doavi u podruje aluvijalne ravni rijeke Drave posadio sam
tri lipe krajbunara. Sadnice su mi poklonili dobri ljudi iz
Zdenaca. Iscjeljiteljska mo drvea je dar njihovog genoma kojije
sloeniji od naeg....Sadite drvee.
-
John Plut
July 16, 2012 u 14.28
Vrlo sam veseo i zadovoljan, da sam se uclanio u vase drustvo, i
da primam poruke sa savjetima za razlicitevrste ljecenja. Ja sam
sam imao vec dva puta presadjena jetra i sada se najvise zdravim
naravnim ljekovimai uzivam prirodnu hranu. Moje zdravlje je do sada
izvanredno i krv mi je odlicna, i to samo zahvaljuci hranikoju
uzivam. To jes naravno voce i vse naravne proizvode bez ikakvih
kemikalija, koje kupujem kod nasihseljaka AMISHA u Kanadi.Hvala vam
za izvanredne savjete, koje spremim u poseban f ile pod imenom
NARAVNA INTERNATIVA.Lepi pozdrav - John
nena
July 16, 2012 u 15.40
Oduevljana sam o ovom predivnom predstavljanju drvea
(dendroterapiji). Hvala na svim lancima koje namaljete. Mnogo sam
nauila, oduevila sam se i volela bi kad bi svako dete na asu, nije
vano kojem,zasadilo jedno drvo.Svakako pre toga da im se objani o
svakom drvetu ta nam sve jedno drvo prua, semhladovine. Verovatno
bi naa deca sva odgovorila da drvo slui da se sakrijemo od
sunca.Seco, izaberite svoje drvo i zasadite ga i negujte ga, volite
ga i dajte mu ime. Zar vam to nebi bilozadovoljstvo???Napred deco i
sreno! :
-
milojka
July 16, 2012 u 20.01
Hvala Vam za ovo objanjenje sa drveem .Ja sam skoro svaki vikend
u prirodi, gdje su oko mene veinomborovi i breze, ali ih nisam
znala pravo koristit i nit i se sa njima druit i na pravi nain,ali
u to ispravit i ve odidueg vikenda. Hvala vam za sve ove korisne
inf ormacije, koje su nam na dohvat ruke,ali ih nisam znalakoristit
i.Odlini ste,sve pohvale!!!!!
milisav
July 17, 2012 u 3.17
Za Kseniju.Vi ste me pogresno doziveli.Nista nisam izmislio sve
sam od drugih pokupio pa drugimaprenosim kako su drugi meni preneli
svoje znanje nestedimice kroz knjige naprimer.Osobu koja me upucuje
uznanje dozivljavam kao dobrocinitelja te se ne osecam manjim zato
sto on od mene vise zna.I on je odnekoga usvojio znanje za pocetak
te ga nadopunio kroz svoje iskustvo.Mozda delujem ,,prof esorski
ali setako ne osecam.S postovanjem,Milisav
jasna
July 17, 2012 u 4.12
bok Milisave, sve je o.k., ali ona replika eljku nije ba
djelovala kao prenoenje znanja, nego ukor sprizvukom poruge oko
vjerovanja u dendrologiju. mi svi neto doivimo, proivimo i imamo
neka iskustva iztog vidljivog , no vjerovanje i osjeti su
nevidljivi, a i njima stiemo iskustva, da ne priam o dui, koja
jetakoer nevidljivi dio nas i ini nas kompletnim biima. Neto uimo
iz knjiga, neto vlastit im iskustvom, adozvolite da nas i
ALTERNATIVA neto za nas odabere i neem poui,. srdaan pozdrav
Miro
July 17, 2012 u 5.17
zanimljiv lanak
Elvira Roival Handja
July 17, 2012 u 6.17
Vrlo zanimljiv lanak. Bilo bi dobro da se nadoveete na to pa da
napiete uticaj najzastupljenijih drvea nanaem podneblju. Mene pre
svega zanima uticaj platana poto sam okruena njima.Pozdrav
zluki
-
July 17, 2012 u 7.59
Milisave, po svemu sudeci bolje je stati pored vas nego pored
drveta, ha ha ha, kad ste tako zdravi. I ja sasvojih - - godina i
65 kilograma, ne gutam tablete i verujem u zdravlje kroz zdrav stil
zivota, ali mislim da imanesta i u drvecu svakako. Zasto svi lete
na Z latibor kad se osecaju lose sa plucima i stitnjacom, to
midodje kao vazdusna banja. Hvala na preporuci, procitat cu napitak
za boljitak.
Ksenija
July 17, 2012 u 9.28
Dragi Milisave, utisak koji ste ostavili svojim komentarima,
ocito ne delim samo ja, Jasna, pa i Z luki sa Vamlepo odgovorili i
tu cema stavit i tacku, da ne kvarimo dobre vibracije i osecanja
koja provejavaju kroz ovekomentare i razmenu misljenja, srdacan
pozdrav svima, Ksenija
Antikapitalist
July 17, 2012 u 10.42
D. upravu si dobro se sjecam tog dokumentarca. Pa proslo je
mozda i 10g da sam ga pogledao.Nevjerovatno mi se onda cinilo da
covjek jednostavno ljeci bolesti za koje je danasnja medicina
sljepa. I tobez ikakvih pretraga jednostavno mu kazete u par
recenica sta vas pati. A on izvadi iz neke od svojih
kosaraodredjenu vrstu kore ili korijena i da vam naputak za
pripremu. Misli da taj domorodac nije cak imao niosnove skole. Sto
se tice ljecenja energijom. Mislim da je sva energija koja t itra
do 7.5hz dobra i icjeljujuca energija. A teenergije mozemo naci na
razlicit im mjestima. Od drveca pa do rijeka, mora, zivotinja,
glazbe, kristala,piramida.. Jednostavno to je grana znanosti o
kojoj se da puno pricati i jos vise ucit i. Najveci problem naseg
zdravlja je robovlasnicki nacin zivota. u protivnom si drzavni
neprijatelj. Ja se recimotrudim zivjeti zdravo. Nepijem gazirane
sokove, nejedem bombone, kekse, crveno meso, i mnogo toga stonam
zapad nudi. Ali nemogu izbjeci da radim 8-10h dnevno u prilicno
nezdravim uvjetima punih stetnihplinova od zavarivanja i raznih
kancerogenih prasina. Da bi mogao prezivjeti pa onda opet moram pit
i voduiz slavine koja je mrtva i puna klora. Zatim hrana koju
nabavljam uglavnom po marketima i trgovackimcentrima je uglavnom
spricana raznim pesticidima, punjena raznim stereoidima, cjepljena
raznimantibioticima, konzervirana raznim iluminatorima, pa sad jos
GMO. Jos na to sve dodati onecisceni zraksa kiselim kisama. Pa sad
ti zivi zdravozato podrzavam ovakve stranice gdje si mosez pomoci
na jef t in i bezbolan nacin
eljko
July 17, 2012 u 10.42
za Mislava:stablo se izvija, ljudi oprataju.i nije djetinjarija,
dakle malo pogledati u djela Viktora Schaubregera i Rudolf a
Steinera, a nije naodmet proitati i knjigeVladimira Megre-a, kad ve
govori o prikupljanju znanja.
Sonja
-
July 17, 2012 u 21.22
Pozdrav na site koi se druzat na so vas! Okolu ovie mitovi,
legendi ili realnost.Majka mi se bori so rak nakoski i jetra. Pred
mnogu godini tatko mi posadil zimzeleno drvo koe po nekolku vreme
go presadile oddrugata strana na ulicata so majka mi. Taa otkako
pocina tatko mi drvoto go neguvase i go obozava.Ovaaprolet vo isto
vreme drvoto i majka mi pocnaa da pokazuvaat znaci na nemok i
bolest. Do drvoto imaniknato i drugo rastenie so crni sitni plodovi
koi gugutkite go obozavaat a i nie jademe po nekoi zrno.Segase
dvoumam dali da go iskornam zrnestoto rastenie da ne mu ja odzema
energijata na borceto, bidejki eizniknato do samoto drvo. Ako imate
nekoja pretpostavka kako da postapam kazete mi.Jas sum sepak dago
otkornam novo niknatoto rastenie. Blagodaram i mirni denovi na
site!
milisav
July 18, 2012 u 1.15
Napisacu nesto sto nema nikakve veze sa ovdasnjim temama ali ima
veze sa nasim mentalitetima.Elem,kaoobicni ne mozemo ravnodusno
prihvatit i savet ili misljenje obicne osobe.Zasto?Pa zato sto sebe
u tojsituaciji dozivljavamo kao manjom u usporedbi sa onom koja nam
iznosi svoje misljenje,jer eto ona zna a jane znam,ona je dakle od
mene vrednija,....Koliko smo se u zivotu puta pokajali sto smo
nekom izneli svojdobronameran stav?A sad da se vratim na
,,dendroterapiju.Meni to zvuci na novokomponovanu(ne smemse izrazit
i kako bih se izrazio u nekom licnom kontaktu),te slobodno me
nadopunite po volji.Elem ni u jednojknjizi o lekovitom bilju nisam
naisao na podele lek.bilja po morf
ologiji:jednogodisnje,perenezbunovi,drvece.Reci kako odredjeno drvo
siri pozit ivnu energiju je detinjarija.Mi se u blizini osecamo,
poredodredjenog drveta, pozit ivno.Sto je za mene lijepo drvo,za
nekog moze bit i ruzno.I toj osobi doticno drvone siri ,,pozit ivnu
energiju,vec naprotiv.A i vrabci znaju da cetinari ispustaju
etericna ulja koja delujupozit ivno na disne bolesti.Nije
nego,otkrio autor Ameriku.Poz svima
milisav
July 18, 2012 u 4.39
Za ANTIKAPITALISTU.Imam ozbiljan komentar na Vas tekst:nemam
komentara.U potpunosti dijelim Vasemisljenje.Negde sam procitao da
je bolje pojesti i prskanu jabuku,nego nikakvu.Nama na
izbor.Poz
eljko
July 18, 2012 u 5.33
da drvee iri pozit ivnu energiju zna se iz brojnih pokusa, da
biljke openito ire u prostor energiju te da akmeusobno
komuniciraju, te da je mogue da biljke koje su rasle zajedno, ako
jednu preselimo u udaljenekrajeve nastave komunicirat, ne znam kako
to rade, no postoje dokazi da komuniciraju, da komadi drvazrai jo
neko vrijeme energijom isto tako moemo i sami provjerit ako ga
nosimo sa sobom prislonjenog uztijelo.ako neto ne vidimo, to ne
znai da to ne postoji.imazalil je sredstvo kojim se prskaju citrusi
i gore je od otrova za mieve(toliko o prskanoj jabuci)
milisav
-
July 18, 2012 u 6.05
Za Zeljka.Jedini Bog kojemu se ja klanjam je zdrav razum i
trenutni stav nauke.Kad smo bili deca bajke sunam bile omiljene
pred spavanje,pricao sam ih i ja svojoj deci.Skloni smo da verujemo
umisticnost,zagonetnost pojava.Kada covek spozna prirodu neke
pojave,nestaje mistike,rasprsi se nasabajkovita masta,koja cini
svasta,ostaje ogoljena pojava koja je bila do juce nepoznata te i t
ime podloznaraznim ,,bajkama.Stajner mi je poznat,imam dve njegove
knjige te mi je i poznat pojam antropozof ije koji jeon
uveo.Nekompetentan sam za komentar,procitao sam da je imao izvesnih
uspeha i sledbenika.Ali gde jeon danas?Za ostale navedene,nikad
cuo.Te me ni ne zanimaju.Nedavno sam procitao u Polit ici da su
Srbijedan od najsujevernij naroda u Evropi.Prosle godine je uhapsen
momak od 33g kpoji je zaradio 17ooo euna oslobadjanju osoba od crne
magije.Pa kakve su to osobe koje su ga placale?Totalni primitivci
iemocionalno nezrele osobe!Nisu oni idioti.vec emocionalno i
intelektualno nezrele osobe.One su uopsteuskracene emocionalne
zrelosti.
milisav
July 18, 2012 u 6.36
Dozivio sam da mladi bracni par,bivajuci grub prema svojoj
devocici od 4g angazuje babu vracaru zaoslobadjanje opsednutosti
svog deteta,umesto da ispolje neznost koju je trebala njihova
devojcica te je bila,,problem zbog emocionalne uskracenosti.Zalosno
je do koje mere vlada primitivizam u nasemnarodu.Otuda ponekad
budem grub prema takvom ispoljavanju.A kako otvorit i oci onima
koji ne vide?
Antikapitalist
July 18, 2012 u 6.47
Mislav znastveno dokazano je da biljke bolje rastu kada im se
pusta klasicna glazba. Krave daju vise mljekakad slusaju klasicnu
glazbu. Nije li to oblik povezivanja energije. Nisu li danas u
medicini laseri jedan oblikenergije. Nisu li radio valovi jedan
oblik energije. Sto se tice sanera i prevaranata njih ima u svim
granama zivota. Nazalos najlakse je manipulirat sa bolesnimljudima.
To rade sve vlade ovog svijeta pa i vecina religija. Kod kuce svako
od vas moze napravit i jedan eksperiment. U jednom clanku na
alternativi vam je objasnjenokako da napravite pravilnu piramidu.
Kad ste napravili piramidu, unutra stavite jabuku i jednu jabuku
stavitesa strane. Moze bit i i casa mljeka ili bilo sta drugo.
Rezultat ce bit i da ce jabuka sa strane uvjek puno prijestrunit i
nego ova unutar piramide. Jel pravilan piramidalni oblik okrenut
pravilno prema stranama svijetaprikuplja pozit ivnu energiju.
Takvih oblika ima mnogo. Osim oblika ima i raznih materijala koji
prikupljajupozit ivnu energiju. A najbogatiji grad na svjetu Hong
Kong je sagradjen po f eng shui nacelima. Meni supoznata najmanje 3
dokumentarca o Hong Kong-u i f eng shui-u
milisav
July 18, 2012 u 6.47
Za Zeljka.Ukucaj na guglu Fitroj Karpa,dobices Wikipediju i
podatke o njemu.Posedujem njegovu knjigu TAOFIZIKE,mozda ce te
zaintrigirati.Poz
milisav
-
July 18, 2012 u 6.50
Izvini za omasku,Frit jof Capra(nije mi za cudit kakvo mu je
neobicno ime)
milisav
July 18, 2012 u 7.04
A.kapitalista.Nemam pojma o f .s. te i ne komentarisem.Kao laik
prosecne obrazovanosti,ne mogu govorit i opojavama za koje nisam
kompetentam.Ne odbacujem nista a priori,kao sto i nista a priori ne
prihvatam dolistav nauke u ovom trenutku.Kako rece
Dekart:Mislim,dakle postojim,sve ostalo je za preispit ivanje.Moj
dedaje i pusio i pio pa doziveo 90g,reci ce neko.Izuzetak ne krsi
pravilo.No kad se sagledaju stastickipodaci(jedino merodavni)onda
duze zive oni koji ne piju i ne puse.A kao obicni,skloni smo iznaci
opravdanje izabasurit i svoje slabe sklonosti.
milisav
July 18, 2012 u 7.16
Alhemicari su pokusavali da pronadju ,,kamen mudrosti,,,eliksir
zivota te kao glavno,da od obicnihelemenata dobiju zlato(eh
nepresusna ljudska pohlepo).Mnogi su postali zrtve svojih
eksperimenata plativsizivotom da bi M.Kiri pokazala kako
radioaktivnim raspadanjem nastaje novi element.Ovencana
Nobelovomnagradom,platila je svojom ozracenoscu svoje otkrice,te
pokazala da alhemicari nisu bili bez intuicije.
Antikapitalist
July 18, 2012 u 7.16
Mislav f eng shui je znanost o prikupljanju energije. Znas li da
kad covjek umre da je laksi za 22g. Neki tvrdeda je ostao bez duse.
A ustvari ostao je bez energije. Upravu si kad kazes da je neko
dozivio 90g a pio ipusio. Al se zaboravlja kakvu je ostalu hranu
konzumirao. Mnogi rade razna ciscenja i razne
detoksikacijeorganizma a da to i neznaju. A onda se pojavi druga
osoba koja je umrla u 35g zivota a nije ni pila ni pusila.Al se
opet zaboravlja ono drugo sta je unosila u sebe putem hrane. Kazu
za coveka da je onakav sta jedes i pijestako svaki majstor zna kad
radi neku gradjevinu da od kakvog materijala radi da ce takva i bit
i. Nemozemonapravit i nesto od stakla i reci da je to kamen
sandra
July 18, 2012 u 14.22
Prvi put sad ujem o dendroterapiji. Ali ostala sam paf ! Naime,
jednom, vraajui se s posla kao i uvijek istimputem, kao da sam
ostala bez snage (bila sam malo i deprimirana taj dan) i trebala
sam proi ispod TOGstabla kao i svaki dan. Jednostavno sam podigla
glavu i zastala i tako duboko udahnula. Kao neki t ime out.Osjeala
sam kako mi to stablo daje kisik i snagu! Tih 20 sekundi ispod TOG
stabla na putu ostalo mi je podjakim dojmom u sjeanju. I danas kad
proem, pozdravljam ga u sebi iz zahvalnosti i jer mi je to
bioposeban doivljaj. Znam da su biljke ive, ali ovakvu interakciju
nisam oekivala i nikom nisam priala o tome
-
dok nisam ovo proitala. Iznenaena sam i drago mi je da to nije
neki moj umiljaj. Hvala na lanku!
jasna
July 18, 2012 u 15.21
U prilog temi dendroterapije i o korelaciji nas s biljkama ima
puno krasnih primjera. Proitala sam ( ili ak natv-u vidjela prilog
) o sluaju, kad je biljka bila toliko vezana i nauena na svog
gazdu, ( bolje reiprijatelja-dobroinitelja ),da je inila
nevjerojatnu stvar. Bila je u stanju i ne vidjevi da ovjek dolazi
kui,pri njegovom dolasku, pokrenuti elektrinu bravu na ulaznim
vratima stana, Tako da su se vrata bez kljuaotvarala. Od tad biljke
promatram s puno veim respektom.Otvorena sam za svaku pozit ivnu
priu , volim ih uti, volim vjerovati da su istinitepa nek me
usprkosmojih 68 g na leima nazivaju podjetinjelom ili
pljesnivkom.svejedno mi je,
Odsanjana
July 19, 2012 u 5.13
Potovani alternativci,rado vas itam i cijenim savjete, znanje i
razliitost. Molim da mi kaete neto o narodnom vjerovanju da
nijedobro orah imati kod kue. Ja imam krasno drvo oraha i ao mi ga
posjei, a orahovica mi je najdraealkoholno pie. Djeca dok su mi
bila mala stalno su bila na orahu..
jasna
July 19, 2012 u 12.46
I mi imamo orah, i u gradskom dvoritu gdje stanujemo i na ranu .
Vesele nas oba stabla. Iako kau daorah oduzima energiju ne uzimam
to doslovno. Ne ivim pod njim pa se time previe ne zamaram,
Raeuzmem k srcu ovaj drugi pozit ivni dio prie s njegovim ljekovit
im plodovima.O kolaima da i ne priamjer seba ne moe rei da su
ljekovit iha ha ha Orahovici svaka ast i potovanje i od moje
strane
Katarina
July 20, 2012 u 6.18
Toliko mi se svidio clanak o dendroterapiji,zar ima ista ljepse
nego zagrlit i drvo i u t isini mu uputit i sve svojeskrivene
misli.bez kuhanja cijedjenja i raznoraznih pripravaka.Drvo je zivo
i ono kao i mi boluje,raste i umirekao i svako bice.Hvala
Alternativi za pronalazanje svega sto nas nadahnjuje.Katarina
hortenzija
July 21, 2012 u 4.51
Ne zamjerite Milisavu, mislim da je zalutao meu nas. Znanje i
nauka!? A gdje je ljubav kao najjaa snaga,najvea mo, u
univerzumu.Sa puno potovanja se odnosim prema biljkama, cvijee
raste od moje ljubavi prema njemu.
-
zluki
July 21, 2012 u 5.54
U treem razredu osnovne skole nesto smo ucili iz prirode o
drvecu i lozenju drveta i kako to ono grije pasam na upit
uciteljice rekla da ja mislim da drvo raste, raste i upija suncevu
toplotu pa kad mi onda drvolozimo u sporetu, izlazi ta sunceva
toplota i mi se tako grijemo. I danas nakon gotovo 6o godina taj
mojodgovor mi se jako svidja, zadovoljna sam da sam tako mala tako
lepo mislila i shvatala prirodu.
branko
July 22, 2012 u 11.31
Svako drvo je korisno. Zato treba gde god se moe saditi drvee.
zluki je dala veoma lep i pametankomentar. Drvee akumulira sunevu
energiju, i to je korisno. Zamislite koliko u naoj zemlji ima
praznihpovrina koje bi se mogle i trebale zasaditi drveem
(poumiti). Izraunajte sada koliku bi koliinu drvnemase dobili kada
bi to uradili.Verujem da je sadnja uma izuzetna mogunost da se ree
mnogi problemi. Za sada toliko, a ako mojeizloeno miljenje bude
prihvaeno i ako se itaocima dopadne, nastaviu da o pomenutoj temi
piem i dalje.
jasna
July 23, 2012 u 4.51
brankoUope nema sumje da je tako, jedino osvjetavanje svih nas i
poticanje da neto lokalno poduzmemoodrazit e se i globalno. ikare i
ova nesretna ambrozija koja mui tolike ljude nestale bi . To je
samo zrncedobrobiti, uma je ivot, a mi je sijeemo za neki
momentalni interes, nakon toga zemlju zapustimo. Sreaje, da i
priroda u svojoj naravi ima tendenciju iz zaputenog terena obraslog
ikarom, prerasti u umu. Notaj proces uasno dugo traje.Naravno, ako
je teren takav da kie i vjetrovi odnesu zemlju, povratak ume
jeskoro zauvijek nemogu.
zvonimir
July 23, 2012 u 7.56
Znate, u vrijeme studija imao sam dva najbolja prijatelja i esto
sam ih zvao da idemo na Trebevi(Sarajevo)sluati kako uma pria - i
smijali su mi seDanas imam 72 godine, a oni su otili ima ve desetak
godina Ja, se i danas u umi ponovno raam idobivam snagu
Vlado
July 25, 2012 u 12.16
U mom kraju ne preporucuje se spavanje ispod oraha. Jedna moja
baka je jas kao dosta mlada spavalaispod oraha sa rukom savijenom
ispod svoga tijela. Kada se probudila ruka joj je ostala ukocena u
tom
-
polozaju. Tako joj je ostala za cijeli zivot.
hortenzija
July 26, 2012 u 7.40
Samo pii Branko. Samo pii!!! Mene nisu uili da volim drvee ali
moja ljubav za drvee, biljke, zemlju je valjdau mojim venama, u
genima. Samo pii.
nataa
July 28, 2012 u 21.26
Super je lanak.Svi mi se polako,ali sigurno vraamo prirodi i
traimo mir i sigurnost.U dvoritu zgrade ukojoj ivim se nalazi drvee
platana ginka i t ise koje je staro oko 150 godinaNa korjenju
tulipandrveta,koje je jedino u gradu u kom ivim sjedim svakog jutra
i pijem kaf uStvarno ga oboavam!!Valanak mi je pomogao da malo
bolje se pozabavim sobomMoete li mi rei kakav je uticaj
navedenogdrvea na ovjeka?Hvala
irena
July 29, 2012 u 17.39
Ovo je stvarno lep i koristan clnak.
branko
July 30, 2012 u 4.59
Drvee treba saditi koristei svaku priliku. Ja sam uo da u nekim
zemljama postoje umska groblja ukojima se umesto skupih kamenih
spomenika, grob pokojnika oznaava jednim posaenim drvetom.Ne znamda
li je to istina, ali voleo bih uti da li jo neko zna neto o tome i
kako se ljudima svia takav postupak.Setimo se samo groba velikog
ruskog pisca Lava Tolstoja, gde umesto bilo kakvog spomenika imamo
samozemljanu humku obraslu zelenom travom, i to deluje
velianstveno, vrednije od svake piramide.
Nandy
July 30, 2012 u 9.24
U zadnje vrijeme poela sam esto ii u etnje i primjetila sam da
sto puta vie volim etnje po umi nego ugradu, i stalno me neto vue
da idem u prirodu, ne mogu to opisati Ako sam u gradu eem se po
parkuili negdje gdje ima puno zelenila. Prelijepo mi se etati po
mojoj umi, ivim podno ume. I sad kad sam bila na moru traila sam
hlad ispod drvea, oboavam plae koje su uz umice, taj hlad je dani
no prema hladu koji nam daje suncobran. Uasno mi je vidjeti kako
kriju te umice i postavljajusuncobrane na to mjesto. Priroda nam je
dala ono kaj nam je potrebno, samo to treba cijenit i, a mnogi
ljudito ne rade.
-
hortenzija
July 30, 2012 u 12.28
. .... , . . ; 13 . , ; .
branko
July 30, 2012 u 22.50
Hajdemo svi da sadimo ume! Neka Bata balkana bude pokreta akcije
masovnog saenja uma na celomBalkanu, da pokaemo svetu kako se to
radi za dobro celog oveanstva.ume su korisne iz vie razloga:*
dobijemo drvnu masu koritenjem suneve energije.*poboljava se ivotna
sredina*spreavaju su bujice i erozija t la*ume imaju povoljan
uticaj na klimu i smanjenje koliine ugljen dioksida u vazduhu.Kod
saenja uma potrebno je uee strunjaka sa ciljem da se izaberu
najpovoljnije vrste drvea vodeirauna o moguim umskim poarima i
delovanju tetoina.
branko
July 31, 2012 u 5.17
Stari Sloveni su na poseban nain potovali drvee,
naroitolipu.Svojevremeno sam u jednim novinama proitao za
obiaj,moda jedinstven u svetu, da u negde u Srbijiseljak kada hoe
da posee drvo, najpre klekne i pomoli se Bogu za oprotaj.Moda tako
neto postoji i udrugim delovima sveta?U Hrvatskoj,koliko znam,
jedna novana jedinica se naziva Lipa. I to je odreen znak potovanja
i tragovau narodnom pamenju.
Milan
August 11, 2012 u 9.39
U Koreji kada drvo Ginko Bilobe staro 800g udari u zdradu, rui
se zgrada da se sauva drvo. Ima i kod nasstarog drvea , hrastova od
500g i slino za koje znaju stariji da je lekovito. Postoji i
literatura na tu temuTajni ivot biljaka objavljen pre vie decenija
na Zapadu , a mnogo pre je inddijski naunik pisao na tutemu
Vlasinsko jezero Vlasina je prelep kraj u junoj Srbiji sa ogromnom
umom Breze koja tu prirodnoraste u najveem broju zajedno sa umom
Bora i Jele
branko
-
September 05, 2012 u 7.22
Ove godine leto je bilo jako toplo. Otud i veliki broj umskih
poara. To nam ukazuja na potrebu da se viepanje posveti zatit i
uma. Treba na vreme, ne ekajui poar neto uinit i. Graditi puteve i
prosecatibarijere za spreavanje irenja poara.Kod saenja uma birati
one vrste drvea koje su otpornije premairenju poara.ume su nae
bogastvo i veliki privredni potencijal, i to treba uvati.Mnogo je
jef t inije na vreme uinit i netoda se poari spree nego ih gasit i
kad stihija uzme maha.
jasna
September 05, 2012 u 7.30
a jo kad ujem da to ljudi namjerno potpaljujustrahota koji je to
ljudski otpad, nisu zasluili da ive naovoj planeti, a posljedice
njihovoh nedjela ispatamo svi!Koliko sam god u mogunosti o toj naoj
zemlji mislim dobro i elim dobro njoj i svemu to je na njoj,
anastojim u tom smjeru lokalno i djelovati. O mom odnosu prema umi
rekla sam sve ve u prijanjemkomentaru, ovo je samo dodatak s mojim
razmiljanjima
hortenzija
September 05, 2012 u 11.16
Ma gdje se to ume sade, Branko, osim kod nas u Hercegovini. uma
brine sama o sebi i najveu joj usluguini da nita ne dira nego pusti
da se ona razvija sama.A poari. Pa jedan zloinac moe toliko tete
napravit i samo jednom ikom da uma ne moe da seoporavi decenijama.
I tu je dobar ovjek nemoan. Ti mora da si mlad kad misli da mi tu
moemo netopozitivno intervenisati.
jasna
September 05, 2012 u 11.48
Ipak,ume se sade, poumljuju se podruja a iste i podmlauju stare
ume.Dodue nedovoljno je akcije,treba ih umnoiti i omasoviti,
Nedovoljno se promoviraju (zato hortenzija nije za njih ula osim
zahercegovinu ) Sigurno poumljavanje ne bi bilo potrebno kad ume ne
bismo sjekli, palili i upropatavali nasve mogue naine.Neto
upropastimo iz potrebe, neto iz nemara , neto iz zloe, a sveukupno
premalodobra inimo da bi ih sauvali za dolazee generacije! Branko,
ako je mlad ima snage za sve ili stariji, tadtreba posluati njegov
glas, meni se ini da je u pravu, nije rekao nita pogreno, Najvee je
postignuepotaknuti sve oko sebe da misle i rade dobro lokalno, pa e
se sve poboljati i globalno !
hortenzija
September 06, 2012 u 8.35
Duboko se izvinjavam svima koji su protumaili moj komentar kao
da je Branko rekao neto loe.Ni govora.Oko Trebinja gori svake
godine i oni zaludu poumljavaju, idue godine neemo imati gdje
ubrati badnjake. A
-
Branku moje potovanje bio mlad ili star. Sve vas volim
Mara Gligoric
October 29, 2012 u 10.00
Kad sam procitala clanak, bila sam ocarana novim saznanjem.
Naravno da sam i ja pozelela dodati neku rec,ali su me Milisavljevi
komentari stuknuli. Ali citajuci daljepa da i ja dodam koju
rec.Mnogo toga znam o prirodi, i cesto sam govorila da trebamo se
vratit i prirodi i ucit i od nje, ali ovo sto samdanas procitala
nisam znala. Znam da mi je u sumi lepo, vratim se umorna, ali neki
slatki umor, obicnoprovedem po nekoliko sati hodanja po sumi, zao
mi krenuti kuci.Zadnjih 10god zivim u Sveskoj gde se dosta savetuje
setnje po sumi, vikendom je suma prepuna sveta kojise bave i
sportskim aktivnostma. Sume oko grada su veoma uredjene,glavne
staze su i asf alt irane i cakosvetljne,manje staze posute
sljunkom, imaju i mape staza. Najvise vremena provodim u sumi
trazeci gljive,al nije meni zbog gljiva, obicno ih podelim
prijateljima, vec da imam to zadovoljstvo setanja po sumi.
Onajmiris sume, miris vlazne zemlje, cvrkut ptica, zubor potoka, e
to je ono sto meni cini zadovoljstvo setanjapo sumi.Dok je suprug
bio boljeg zdravlja mi smo svaki vikend bili u sumi i u vreme kad
nije bilo gljiva,ponesemo hranu i vodu i ceo dan se pentramo preko
kamenja, izbegavali smo staze, bas smo isli posumi,po onoj pravoj
potpuno prirodnoj sumi.Pre 4 god smo kupili jedan deo u koloniji,
gde nam je kucicaokruzena borovima, cela kolonija je okruzena
borovima, po ceo dan radim u basti i vratim se puna svezine
iradosti iako sam se bas umorila, ali to je onaj slatki umor.Kad je
neki praznik pa neradim nista po basti, jasednem u debelu hladovinu
borova, pa se tako lepo opustim, nekad je bilo pa da i zadremam,
tad neznajucikoju snagu imaju borovi.Postujem i volim prirodu, ali
cu od danas drugacije koristit i njeno bogastvo za moje sveopste
dobro.Neko je gore pomenuo orah, moja baka je godinama sedela ispod
oraha, pa cak i cesto spavala. Jednogdana dodje joj jedna poznanica
te joj poce pripovedati koliko je to opasno, na sto se moja baka
samosmeskala. Posle nekih 4-5 god, ta njena poznanica je umrla bila
je mladja od moje bak neki 10-15god,a mojabaka je zivela jos nekih
20.tak godina, i dalje celo leto provodeci ispod oraha.Mozda sam
bila preopsirna,mozda mi ni stil pisanja nije bas knjizevni, ma
smutio me Miroslav, mislim da cuse naci pod njegovom lupom. Ali
uvek se tako nadje neko ko na neki nacin iskace iz koloseka teme.
Svima veliki pozdrav iz hladne Svedske.
Mara Gligoric
October 29, 2012 u 10.05
Eto koliko je jak ef ekat ostavio Milisav da sam na kraju i ime
mu pobrkala i napisala Miroslav. Ne mogu sesetit i da li gore u
komentarima ima koji Miroslav, ali ako ima nek mi oprosti na ovom
lapsusu.
Mara Gligoric
October 29, 2012 u 10.12
Uh ovo sam se setila. Imam jednu prijateljicu na FB, i ona prica
kako njena mladja djrkica cesto po parku grlidrvece. Prvo su se
uplasili zbog toga i sprecavali je, tad bi devojcica bila tuzna,
nije htela ni pricati sa njimaniti jesti. Sad su to pustili kraju,
i kad god ona to uradi vrati se kuci vesela i sa njom tad nemaju
nekih briga.Eto to dete sa samo tada 3god, je znalo gde da nadje
energiju i na koji nacin da se napuni. Moja prijateljicake bila
veoma zabrinuta, a sad se stalno pita kakvo zadovoljstvo nalazi
njena cerkica u tom grlenju drvecapo parku. Moram joj prosledit i
ovaj clanak da bi nasla odgovor.
-
Ksenija Golik
October 29, 2012 u 10.18
Draga Maro. lepo sto ste se javili i podelili sa nama vase misli
i iskustva, a za Milisava cemo lakotopaopozdvavvama i svim
alternativcima
jasna
October 29, 2012 u 15.22
Maro, vidimo se na f b-u, idem zatrait i tvoje prijateljstvo,
naravno ako je ime isto
Mara Gligoric
October 29, 2012 u 16.24
Hvala Jasna, rado cu ga prihvatit i.
Zora Knezevic
October 29, 2012 u 16.58
ZORA Vrlo dobra tema, ja silno volim prirodu, kad smo ja i moja
obtelj ivjeli u Argentini oko kue smo posadilisvakojakog voa,samo
oraha smo imali oko 60 stabala, breskvi isto tako, pa ak i jabuke
za koje su rekli daje to prevrua klima za njih. Mi ih nismo sluali
ali smo ih dobro zaljevali i njegovali tako da su se sviArgentinci
udili i inspektori dolazili i divili se naem vonjaku, posebno
jabukama koje su bile pune roda.Sadpred nekoliko godina sam se
vratila u Hrvatsku jer ne elim moje kosti ostavit i tamo, pa smo se
nastanili uDubrovniku.To je jedna stara kua sa jako velikom
okunicom ali strano zaputenom sve u drauobrasla.Ja sam zamolila
gazdaricu stana dali smijem ja malo urediti zemlju oko kue to mi je
odobrila. Neetemi vjerovati ja sam poistila svu drau na mjestu koje
je bilo za taj stan gdje smo mi iznajmili, i napraviladivan vrt
svakog povra je bilo jako puno da sam hranila sve susjede i stanare
koji su isto imali mjesta za vrtali ih nisu koristili nego je na
njihovom rastao dra i dalje.Ali kad su vidjeli moj vrt, dolazili su
Agronomi izkonavala da vide vrt kojeg sam ja sama uredila i
estitali mi.tada su me stanari iste kue molili da i njihovevrtove
oistim od draa i tako sam i njihove vrtove uredila i sad mnogi
dolaze i dive se mojoj ljubavi premaprirodi,ak sam i u njihovu puku
kuhinju donosila onim siromanim povra jer je puno rodilo. Drugu
godinusam poela saditi voke i to juno voe.Avokado, Mango,Papaju i
drugo. Stabla od limuna i narani ljiva ijedan ipak je bio ve samo
jako zaputeni, te sam i njih uredila jer sam to znala iz iskustva u
Argentini.sada me i stanari jako vole jer sad ja ureujem svu
okunicu da bude kao oko vile,svi se dive i zahvaljuju mia eto mogli
su to i oni samo treba ljubavi prema prirodi, ja sad prolazei kraj
mojih drvea pjevam im i oneosjeaju da ih ja ljubim i cjeli sam ivot
zdrava, jer volim radit i u prirodi.srdane pozdrave
svimAlternativcima
jasna
October 29, 2012 u 17.04
-
draga zora, ovo je pria koja mi je oi napunila suzama. tvoja me
pria dotakla i opet potvrdila, da nas priroda itekakomoe zbliit i,
oplemeniti nas, nauit i nas bit i boljim ljudima, ma savreno, svako
potovanje i divljenje tebi !
Zora Knezevic
October 29, 2012 u 17.17
Zora Jo sam ovo zaboravila da kaem,u susjednoj okusnici ima
jedan bor sa kojega sjemenke padaju u mjo vrt iniu mali borii. Ja
svakog sam presadila dok je jo mali u male aice, i poto nemam
terena za sadnjuodnijela sam nedavno oko 20 tako lijepih boria u
poljoprivrednu trgovinu gdje to prodaju i poklonila sam ih.Taj duan
je bio jako zadovoljan i to ponudio umarstvu. Srdaan pozdrav
svima
hortenzija
October 30, 2012 u 12.40
svi ste tako dobri i plemeniti,
Rade
November 10, 2012 u 9.14
Pozdrav svima zelim da se obratim gsp.Johnu Plutu da kod ovakvih
problema sa jetrom dobro bi bilo da izCrneGore nabavi korijen
utrobice i 2 puta godinje da konzumira njen aj po 40 dana i mogu mu
iz linogiskustva garantovati da emu jetra bit i kao u djeteta a krv
veoma snana i ista ako zatreba pomo neka sejavi.to se Breze tie
ivim u kraju gdje se redovito upotrebljava posebno je ljekovita
voda koju sakupljamosa njenog korijena ali godinje se smije samo
1,5 litar popiti ito jedna oljica od crne kaf e dnevno jer
veekonzumiranje moze veoma lako dovesti do eera u krvi zato oprezno
inae Breza je apsolutni lijek.Pozdravsvima koji su ukljueni u ovaj
predivni sajt i zelim da svi nesebino iznose svoja iskustva jer
pomauidrugima pomaete i sebi na milion naina.
Rade
November 10, 2012 u 9.27
Svaka ast za teta Zoru jedan divni primjer kako uzgajivati
biljke slino iskustvo imam sa mnogim kulturamabiljaka i apsolutno
je tano kako one osjeaju dali im pristupamo sa ljubavlju ili sa
negativnom energijom ,svu ljubav koju im poklonimo nagradit e bez
sumnje.Ija oko moje kue imam mnoge kulture doneene saraznih
meridijana sa broda i mnogi vjerovati nemogu da su uspjele i da ih
razmnoavam.Siguran sam da misamo uzvraaju ljubav koju im poklanjam
. Pozdrav
Odsanjana
November 17, 2012 u 4.36
-
A to rei o masovnoj dendroterapiji nas koji smo u prilici bit i
sada u maslinicima? To plemenito staro drvo stako korisnim
plodovima nas sve oplemeni, napuni pozit ivom, odmah ovjek ozdravi
Maslina karakterizira iodreuje mentalitet ovjeka s Mediterana:
upornost, skromnost, dugovjenost; dok smo ivili od zemlje, doknas
turizam nije pokvario
jasna
November 17, 2012 u 6.30
odsanjana
Potpisujem svaku rije, s naglaskom na skromnost, poniznost,
suosjeanje prema prirodi i svemu ivom ( ito mi nazivamo neivom ) na
ovoj naoj planeti. A dostignua, koje donosi civilizacija, su nas
razbahatila,udaljila od prirode, to stoji. Tko od nas to uoi, ini
prvi korak k promjeni svijesti o ivotnimvrijednostima.Ostaje
vjerovati i eljeti, da nas je svakim danom sve vie.
jasna
November 17, 2012 u 6.37
PSNije nikad na odmet dodati, da je ALTERNATIVA mjesto na kojem
se spoznaje o tome pronalaze i ire posvijetu, dotaknu nas i potaknu
da piemo ove komentare. Dijelei ih, jedni s drugima dijelimo dobra
iskustva,promoviramo pozit ivno razmiljanje i tako djelujemo da
svijet bude bolji.
Stevan
March 21, 2013 u 16.01
vidim da je stalo na ovoj temi. nisam citao sve komentare ali
potvrdjujem o bioenergiji zivog drveca. raznedaske itd. spadaju
malo u domen misticizma, pa treba razmislit i. inace stara je prica
o americkim indijancima,kada su kroz njihova lovista danima
prolazila krda bizona. po nekoliko dana su indijanci bez prestanka,
bezodmora, zamenjujuci samo konje, lovila. povremeno su grlili
drvece, potrebno je sto deblje. jedna od teorijaje, da ljudski umor
proistice od gubljenja mira, t j. gubljenja prirodne oscilacije.
znaci, nije u pitanju telesnizamor, a dokaz je i intelektualni
zamor. odatle jos naucnici nisu uspeli da shvate zasto je ljudima
potrebnospavanje. leonardo da vinci je spavao svakih 4 sata po 15
minuta, ukupno 1.5 sati. to isto su ispit ivali amerisa svojim
zatvorenicima i dosli do rezultata da ti su bili u daleko boljoj
kondiciji nego oni sa 8 sati spavanja.po ovakvoj teoriji zemlja,
ljudi, priroda imaju f rekvenciju izmedju 9-13 herca. kad se to
poremeti , poslespajanja sa drvetom, hercaza se umiruje, vraca se
na normalu. isto tako, ali manje ef ikasno je lezanje nazemlji,
stim sto se moze i nazepsti.
jasenka
April 09, 2013 u 10.10
Predivno! Hvala Vam od srca:)) Tako se osjeam lijepo nakon
proitanog lanka )
verica
-
April 16, 2013 u 21.13
Predivan lanak.Ja volim biljke,a od drvea su mi najdrai bazga i
maslina.Napiite neto i o njima.
Dodaj komentar
DendroterapijaDendroterapijaPovezani lanci
KomentarimirkoMirandaeljkoSUjasnamilisavmilisavmilisavmilisavMakedonkaIvanVinko
Sunde ( Google )KsenijajasnaDMatoJohn
PlutnenaizudinzivcicAndimilojkamilisavjasnaMiroElvira Roival
HandjazlukiKsenijaAntikapitalisteljkoSonjamilisavmilisaveljkomilisavmilisavAntikapitalistmilisavmilisavmilisavmilisavAntikapitalistsandrajasnaOdsanjanajasnaKatarinahortenzijazlukibrankojasnazvonimirVladohortenzijanataairenabrankoNandyhortenzijabrankobrankoMilanbrankojasnahortenzijajasnahortenzijaMara
GligoricMara GligoricMara GligoricKsenija GolikjasnaMara
GligoricZora KnezevicjasnaZora
KnezevichortenzijaRadeRadeOdsanjanajasnajasnaStevanjasenkavericaDodaj
komentar